مذاکرات اروپایی‌ها با آمریکا درباره معافیت‌های تحریمی هسته‌ای ایران

پایگاه «المانیتور» در مطلبی نوشت کشور‌های اروپایی با آمریکا در مورد معافیت‌های تحریمی همکاری‌های هسته‌ای با ایران گفتگو می‌کنند.

مذاکرات اروپایی‌ها  با آمریکا درباره معافیت‌های تحریمی هسته‌ای ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی المانیتور گزارش داد دیپلمات‌های سه کشور اروپایی حاضر در برجام به تازگی با شورای امنیت ملی آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور درباره موضوع تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران صحبت کرده‌اند.

گمان می‌رود واشنگتن اول اوت (۹ مهر) تمدید یا لغو معافیت‌های هسته‌ای ایران را درباره همکاری با این کشور در خصوص تاسیسات فردو و اراک اعلام کرد.

مقامات اروپایی که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند آن‌ها پیام‌های ضد و نقیضی از دولت ترامپ درباره معافیت‌های هسته‌ای ایران دریافت کرده‌اند. شورای امنیت ملی آمریکا به صورت کلی با تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران مخالف است، اما وزارت امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرده است متحدان اروپایی آمریکا خبر‌های خوبی را درباره تمدید این معافیت‌ها بشنوند.

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا و شورای امنیت ملی این کشور از اظهارنظر فوری در پاسخ به المانیتور درباره این معافیت‌ها و رایزنی‌های انجام شده با طرف‌های اروپایی درباره این موضوع خودداری کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار