رحمانی فضلی مطرح کرد؛

شرایط اعطای اقامت به افراد خارجی/ لزوم نظارت بر قیمت بلیط هواپیما

وزیر کشور گفت: طبق مصوبه دولت هر فرد خارجی در کشور ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری داشته باشد، حق اقامت به وی داده می‌شود.

شرایط اعطای اقامت به افراد خارجیبه گزارش خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه سی و یکمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، اظهار کرد: طبق روال اول جلسه مصوبات جلسات قبل و اقداماتی که شده است را پیگیری می‌کنیم و بعد از پیگیری مواردی که پیگیری یا کوتاهی شده باشد حتما درباره آن تذکر داده می‌شود.

وزیر کشور افزود: افزایش قیمت برخی از کالا‌ها در جلسه امروز بررسی و مطرح شد با توجه به روند کاهشی نرخ ارز توقع جامعه در تصویب و‌ کاهش قیمت‌ها باید اقدامات مناسبی صورت بگیرد و در این خصوص دستگاه‌های متولی توضیحاتی در این رابطه دادند.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: طبق مصوبه دولت هر فرد خارجی در کشور ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری یا سپرده داشته باشد، حق اقامت به وی داده می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه تهاتر کالا به کشور‌های همسایه امروز در ستاد مطرح شد، بیان کرد: کشور‌های همسایه اعلام کردند در مقابل انتقال به ایران نقش داشته باشند و این پیشنهاد اتاق بازرگانی بود؛ کمیته و کارگروهی در این زمینه تشکیل شد تا این موضوع را بررسی کند.

رحمانی فضلی افزود:مقرر شد وزارت صمت حدود ١٠٠ قلم کالا را به صورت روزانه اعلام قیمت کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع تاکسی‌های اینترنتی در ستاد مورد اهمیت است، یادآور شد: مقرر شد دستورالعملی تنظیم و در شورای عالی ترافیک مورد بحث قرار بگیرد تا بتوانیم به طور مناسب از ظرفیت سیستم حمل و نقل استفاده کنیم.

وزیر کشور یادآور شد: هفته گذشته بحث افزایش قیمت بلیط هواپیما مطرح بود و در این هفته از مدیرعامل هواپیمایی کشور دعوت شد تا این سازمان نظارت قوی تری بر سقف قیمت‌ها داشته باشند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه تامین کالا به اندازه کافی وجود دارد، گفت: مقرر شد ترخیص کالا‌های اساسی در بنادر و گمرکاتی صورت گیرد و تخصیص ارز به این کالا‌های اساسی است و باید بانک مرکزی، وزارت صمت با اولویت این موضوع را پیگیری کنند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با واردات کالا‌های اساسی و سهمی که از خارج وارد می‌شود تامین را به اندازه برای مردم به همراه داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار