پایگاه اینترنتی هیل گزارش داد؛

باید فکری به حال هزینه و جان‌های از دست رفته در افغانستان شود

پایگاه اینترنتی هیل در گزارشی نوشت آمریکا لازم است که درباره اهداف حضور خود در جنگ افغانستان بازنگری کند.

باید فکری به حال هزینه و جان‌های از دست رفته در افغانستان شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی هیل در مطلبی نوشت: زمان آن فرارسیده است تا فکری به حال هزینه و جان‌های از دست رفته در افغانستان شود. آمریکا لازم است که درباره اهداف حضور خود در جنگ افغانستان بازنگری کند. آمریکا باید فکری به حال جان‌های از دست رفته در این جنگ کند. دیگر دلیلی برای از دست رفتن جان نظامیان آمریکایی در افغانستان وجود ندارد.

در این گزارش آمده است: عقب نشینی حساب شده از این کشور دیگر یک اشتباه محاسباتی محسوب نمی‌شود. ادامه حضور در افغانستان و عقب‌نشینی کُند از این کشور تنها هزینه‌های بیشتری را به آمریکا تحمیل می‌کند. این جنگ تاکنون تریلیون‌ها دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه به همراه داشته است. از طرف دیگر این جنگ جان بسیاری از دختران و پسران عضو نیرو‌های مسلح آمریکا را گرفته است. این جنگ به هیچ موفقیتی منتهی نشده است.

بر اساس گزارش بازپرس کل ویژه امور بازسازی افغانستان، آمریکا ۴۵ میلیارد دلار سالیانه در افغانستان هزینه کرده است. در برخی موارد این هزینه از ۱۰۰ میلیارد دلار هم فراتر رفته است. به طور کلی از سال ۲۰۰۱ تا کنون ۷۸۰ میلیارد دلار در افغانستان هزینه شده است. این هزینه‌ها تنها به وزارت دفاع مربوط می‌شوند و هزینه‌های دیگر وزارت خانه‌های دولت آمریکا و از جمله وزارت خارجه و وزارت بازنشستگان جنگی را شامل نمی‌شوند. اگر هزینه‌های دیگر وزارت خانه‌های دولت آمریکا در افغانستان را به هزینه‌های وزارت دفاع این کشور جمع بزنیم این مبلغ بیش از ۶ تریلیون دلار می‌شود.

بر اساس آمار وزارت دفاع آمریکا، عملیات‌های این کشور در افغانستان تاکنون به کشته شدن ۲۴۲۴ نفر و زخمی شدن ۲۰۵۳۰ نفر از نیرو‌های ارتش آمریکا منجر شده است. اگر قرار باشد که تلفات و مجروحان عملیات‌های آمریکا در عراق را هم به این میزان اضافه کنیم در کل ۷۰۰۵ نفر کشته و ۵۲۸۶۴ نفر هم زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار