آیت الله فلاحتی در دیدار سردار کارگر:

موزه دفاع مقدس، فرهنگ ایثار را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: موزه دفاع مقدس یکی از راهکار‌های انتقال فرهنگ ایثار و مجاهدت به نسل‌های آینده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در جلسه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با موضوع ماموریت‌های دستگاه‌های اجرایی در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان که با حضور سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، سرپرست استانداری و برخی از مسئولان استانی برگزار شد، گفت: موزه دفاع مقدس یکی از راهکار‌های انتقال فرهنگ ایثار و مجاهدت به نسل‌های آینده است.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان موزه عملی دوران دفاع مقدس هستند، افزود: تهیه مستند از یادگاران دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین بستری است که می‌تواند فرهنگ این دوران را به نسل‌های بعدی انتقال دهد.

امام جمعه رشت، تهیه فیلم و مستندات از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را تاثیرگذار دانست و با تاکید بر اینکه احداث موزه دفاع مقدس گیلان بسیار ارزنده و ماندگار است، تصریح کرد: موزه دفاع مقدس گیلان باید عمیقانه و مدبرانه ساخته شود.

افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس کشور در دهه فجر امسال

سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز در این نشست به افتتاح ۱۵ موزه دفاع مقدس در استان‌های مختلف کشور تاکنون اشاره کرد و گفت: دهه فجر امسال نیز ۱۰ موزه دفاع مقدس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی به عقب ماندگی گیلان در احداث موزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ۱۰ هکتار زمین برای موزه دفاع مقدس گیلان اختصاص داده شده است و این عقب ماندگی باید به سرعت جبران شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه داشتن موزه دفاع مقدس، حق گیلان است، اظهار داشت: اراده برای احداث موزه دفاع مقدس باید در گیلان وجود داشته باشد ضمن اینکه شهرداری‌ها پایه و اساس موزه‌های دفاع مقدس در کشور هستند.

سردار کارگر بر تقسیم کار دستگاه‌های مختلف برای احداث موزه دفاع مقدس در گیلان تاکید کرد و یادآور شد: برای احداث موزه دفاع مقدس در گیلان نیاز به ارائه خدمات توسط نهاد‌های مختلف داریم.

وی با اشاره به اینکه مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس موزه‌های طبیعی هستند، تصریح کرد: سال گذشته ۷ میلیون نفر به راهیان نور رفتند.

موزه دفاع مقدس، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان نیز در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: موزه دفاع مقدس باید یکی از زیباترین مجموعه‌های فرهنگی گیلان باشد، زیرا بهترین عرصه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی مردم گیلان را شایسته داشتن بهترین و زیباترین موزه دفاع مقدس در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: تقسیم کار اولیه برای احداث موزه دفاع مقدس گیلان انجام شده است.

سرپرست استانداری گیلان خواستار استفاده از خیران برای احداث موزه دفاع مقدس گیلان شد و تصریح کرد: امیدواریم بخشی از اعتبارات از محل منابع ملی تامین شود.

گیلان، آخرین استان احداث موزه دفاع مقدس در کشور

سرهنگ عباس بایرامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این نشست به اختصاص ۱۰ هکتار زمین از طریق سپاه قدس گیلان برای احداث موزه دفاع مقدس استان در جاده رشت به تهران اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان احداث این موزه را به عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه گیلان سی و یکمین و آخرین استان در احداث موزه دفاع مقدس است، اظهار امیدواری کرد: موزه دفاع مقدس استان سریع‌تر احداث شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.