متعرضان به آثار تاریخی به واحد کارگری میراث فرهنگی معرفی می‌شوند

مسئول واحد حقوقی و املاک میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از به کار گیری متعرضان آثار تاریخی با حکم مقام قضایی در واحد کارگری این اداره کل خبر داد.

منیژه جعفری، مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: با اشاره به اجرای قانون مجازات‌های جایگزین حبس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته با دادگستری استان یزد، اداره کل میراث فرهنگی یزد به عنوان نهاد پذیرنده خدمات عمومی رایگان، افرادی که به اتهام تعرض به آثار تاریخی در دادگاه محکوم می‌شوند، با حکم مقام قضایی به جای مجازات حبس به واحد کارگری میراث فرهنگی معرفی می‌شوند.

جعفری افزود: مرتکبان جرایم عمدی بجای حبس به مجازات‌های جایگزین محکوم می‌شوند البته استفاده از این مقررات برای مجرمان و محکومانی است که سابقه کیفری نداشته‌اند یا از سابقه کیفری آن‌ها بیشتر از پنج سال گذشته باشد.

وی با توجه به جرم زا بودن زندان، استفاده از مجازات‌های جایگزین در سیستم قضایی کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: مجازات حبس تبعات منفی برای افراد جامعه و دولت دارد، و اجرای این قانون می‌تواند هزینه‌ی تحمیلی بر دوش دولت را کاهش دهد.

انتهای پیام/ص

معرفی متعرضان به آثار تاریخی به واحد کارگری میراث فرهنگی

برچسب ها: حقوق ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.