میر اسماعیلی: انجمن‌های کوراش و جوجیتسو با فدراسیون جودو هماهنگ نبودند

رئیس فدراسیون جودو درباره جدا شدن ۲ رشته کوراش و جوجیتسو از فدراسیون جودو توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان درباره جدا شدن ۲ رشته کوراش و جوجیتسو از این فدراسیون اظهار داشت: از ۳ هفته گذشته اطلاعاتی از سوی این ۲ انجمن به خارج از ایران منتقل شد و روسای فدراسیون جهانی این ۲ رشته (کوراش و جوجیتسو) یک نامه بی ادبانه‌ای را برای ما فرستادند که بر اساس همان اطلاعاتی بود که از ایران خارج شده بود.

او افزود: ما در خواست زیادی از این دو انجمن نخواسته بودیم، فقط می‌خواستیم که موضوعات مالی و اداری خود را به فدراسیون اعلام کنند که متاسفانه خلاف این موضوع را دنبال کردند.

میراسماعیلی ادامه داد: اما الان شرایطی به وجود امده است که وزارت ورزش هفته گذشته درخواست داد که این دو رشته را از خانواده جودو جدا کنند و ما هم مشکلی بابت این موضوع نداریم. زیرا ماهیت این گونه رشته‌ها به نفع خودشان بود که در جودو حضور می‌داشتند تا بتوانند دیده شوند.

رئیس فدراسیون جودو تصریح کرد: ما هم مایل هستیم که از این دو انجمن جدا باشیم، اما هنوز ابلاغ کتبی از سوی وزارت ورزش به دست ما نرسیده است و فقط به صورت شفاهی به ما اعلام کردند. به همین دلیل یک بخش نامه از فدراسیون جهانی به دست ما رسید و ما ممنوعیت این موضوع را اعلام کردیم که هیچ ورزشکاری از جودو حق شرکت در هیچ رشته‌ای (کوراش، جوجیتسو) را ندارد.

میر اسماعیلی درباره این که در آخر تکلیف این دو رشته چه می‌شود بیان داشت: تکلیف این دو رشته، فعلاً مشخص نیست فقط به صورت شفاهی به ما اعلام کردند. اما به احتمال زیاد در اختیار دو فدراسیون دیگری قرار می‌گیرند. همان طور که می‌دانید ماهیت این گونه رشته‌ها انجمن است.

او افزود: انجمن‌ها در هر رشته‌ای که بخواهند حضور داشته باشند باید زیر نظر فدراسیون آن رشته کار کنند و همچنین باید کار‌ها و برنامه‌های خود را با آن فدراسیون هماهنگ کنند. در جودو هم به همین صورت است. ما در فدراسیون جودو خیلی تلاش کردیم که با این دو رشته (کوراش و جوجیتسو) هماهنگ شویم، اما خودشان از روز اول با ما ناهماهنگ بودند و نخواستند که با ما همکاری داشته باشند و به نظر من این به نفع جودوی کشور است.

میراسماعیلی ادامه داد:، زیرا جودو یک رشته المپیکی است و ما از الان تمام تمرکز خود را بر روی جودو خواهیم گذاشت تا ان شا الله بتوانیم در مسابقات المپیک پیروز و سربلند باشیم.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو درباره آخرین وضعیت اعزام تیم ملی نواجوان و جوانان به مسابقات آسیایی چین تایپه و این که آیا مسائل مالی برای اعزام این ورزشکاران حل شد یا خیر بیان داشت: طی صحبت‌هایی که با وزیر ورزش انجام دادیم، خدا را شکر تا حدود زیادی مسائل مالی حل شده است، اما اصلی‌ترین موضوع که ما را در این مدت خیلی اذیت کرده است بحث تهیه بلیط برای ورزشکارانمان است.

او افزود: قرار است که ۳۱ جودوکار را در بخش آقایان و بانوان به مسابقات آسیایی اعزام کنیم. اما با توجه به نوساناتی که در بازار ارز شاهد هستیم ما تا دیروز موفق شدیم که فقط برای ۲۴ نفر ویزا تهیه کنیم و قرار است که بقیه را هم امروز تهیه کنیم.

میراسماعیلی ادامه داد: شاید تیم را در دو گروه به این مسابقات اعزام کنیم. من امیدوارم که بتوانیم هر چه زودتر بلیط را تهیه کرده تا بتوانیم ورزشکارنمان را به موقع به مسابقات برسانیم.


بیشتر بخوانید

جودوکاران کشورمان دست خالی چین را ترک کردند

محسنی: سرمربی تیم ملی جودو باید به روز باشد

مدیر تیم‌های ملی جودو: نوجوانان و جوانان جودو کار به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند/ امیدواریم وزارت ورزش حمایت بیشتری از ما کند


انتهای پیام/

اظهارات میراسماعیلی در خصوص جدایی کوراش و جوجیتسو از فدراسیون جودو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صابری
۱۳:۴۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
واقعا انسان انگشت به دهان میمونه که کدوم رو باور کنه ؟ فدراسیونی که میگه اینها حرف گوش نمیکنن و مزاحم جودو هستند و خودش دو سبک قزاق و تاتار کوراش رو میاره و منتشر میکنه یا انجمنهایی که یک کلاس اموزشی ندارند ولی تیمهای ملی مختلف به مسابقات مختلف اعزام میکنند
Iran (Islamic Republic of)
امانی
۱۳:۴۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
متاسفانه روسای این انجمن ها از کنترل و نظارت هراس دارند و جزیره ای خودمختار عمل میکنند مسابقات داخلی و خارجی بدون مجوز میروند ورودیه های زیاد میگیرند بدون حساب و کتاب خرج میکنند و ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
آقای میراسماعیلی که هرجا می نشست از رییس انجمن جوجیتسو به نیکی و احترام یاد میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اين يعنی چی؟
آخرین اخبار