رئیس بهزیستی مهریز خبر داد:

پرداخت ۱۵ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی

رئیس بهزیستی مهریز گفت: ۱۵ میلیارد ریال وام اشتغال به ۱۰۱مدد جوی بهزیستی شهرستان مهریز پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علیرضا علیزاده رئیس بهزیستی مهریز با اشاره به پرداخت ۱۵‌میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی شهرستان مهریز، گفت: این وام به ۱۰۱ مددجو از طریق بانک‌های عامل برای فعالیت تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گرفته است.

وی افزود: ایجاد اشتغال مولّد، مفید و رونق تولید با همکاری مددجویان و حمایت دولت از برنامه‌های محوری بهزیستی در طول سال است که با  پیگیری‌های مستمر انجام می‌شود.

رئیس بهزیستی مهریز ادامه داد: ۶۴ مرکز غیر دولتی  در زمینه‌های اشتغال‌زایی برای ۳۲۲ نفر فعالیت دارند که برای به‌کارگیری معلولان در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها ۳۷ مورد کمک‌هزینه‌های بیمه کارفرمایی و ۳۰ مورد بیمه خویش‌فرما پرداخت‌شده است.

علیزاده تصریح کرد: در هفته بهزیستی۲۰ برنامه شاخص با همکاری مددجویان، خانواده‌ها، تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان مهریز برگزار و در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مهریز از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر توانخواه هستند.

علیزاده ادامه داد: با همکاری بنیاد مسکن شهرستان مهریز ۲واحد مسکونی ویژه معلولان این شهرستان ساخته شد و ۱۲واحد مسکونی دیگر مناسب سازی انجام می‌شود.

رئیس بهزیستی مهریز گفت: سالانه حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ۳۶۳ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی یارانه و به ۶۰۹ نفر نیز مستمری پرداخت می‌شود.

وی به مهم‌ترین اقدامات بهزیستی مهریز در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ نفر از زنان سرپرست خانواده یا زنانی که همسران آن‌ها ازکار افتاده شده‌اند، ۵۹ خانواده دوقلو زا و ۲ خانواده سه‌ قلو زا، را تحت پوشش خود دارد.

علیزاده افزود: تمام زوجینی که قصد ازدواج دارند می‌توانند از طرح ژنتیک این نهاد به طور داوطلبانه و رایگان بهره‌مند شوند.

طرح مشاوره گروهی قبل از ازدواج طی ۱۶ ساعت برگزار می‌شود داوطلبانه به صورت فردی و تخصصی با آثار و بازدهی مثبت انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

۱۵ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی پرداخت شد

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.