مدیرکل بهزیستی استان تهران مطرح کرد؛

افزایش سالمندی بحرانی برای کشور است/ وجود ۹۷۴ سالمند مجهول الهویه در پایتخت

بیات نژاد با بیان اینکه ۹۷۴ سالمند مجهول الهویه در تهران وجود دارد، گفت: افزایش سالمندی بحرانی برای کشور است.

وجود ۹۷۴ سالمند مجهول الهویه در تهران/ بیش از ۱۳ هزار سالمند در پایتخت منتظر دریافت خدمات سازمان بهزیستی هستندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در طی ۵۰ سال اخیر کشور ما شاهد باروری و کاهش جمعیت و افزایش سالمندی بوده است و این تغییرات هزینه‌های درمانی زیادی را متوجه جامعه کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش سالمندی یک بحران برای کشور است، افزود: سالمندی در جهان از ۶۰ سالگی آغاز می‌شود و طبق سرشماری سال ۹۵ میزان سالمندی در کشور ۹/۲۷ درصد و میزان سالمندی در تهران با ۱۹ درصد، دوبرابر شهر‌های دیگر است و پیش بینی می‌شود این عدد تاسال ۲۰۵۰ به ۳۰ درصد برسد.

وی افزود: در تهران در حوزه سالمندی ۹۶ مرکز ساخته شده است که نزدیک به ۶ هزار سالمندان نگهداری می‌شود و ۹۷۴ سالمند مجهول الهویه در تهران وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه ۴ مرکز نگه داری روزانه در تهران وجود دارد، بیان کرد: سال گذشته سازمان بهزیستی ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان یارانه پرداخت کرد و ۳۴ میلیون تومان نیز هزینه ویزیت در منزل پرداخت شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳ میلیون ۹۰۰ سالمند در استان تهران پشت نوبتی هستند تا خدمات دریافت کنند.

بیات نژاد خاطرنشان کرد: امسال ۱۷۸ هزار خانواده برای اولین بار از سازمان بهزیستی یارانه دریافت کردند که بخش زیادی از آن‌ها در استان تهران بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار