۷ درصد جمعیت بوکان مبتلا به فشارخون بالا است

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: بر اساس پایش‌های انجام شده در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا ۷ درصد جمعیت این شهرستان مبتلا به فشار خون بالا است.

محمد عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: طرح سراسری بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از روز ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و در روز ۱۵ تیرماه به پایان رسید و طی آن ۱٤۲هزار و ۷۵۷ نفر از ساکنان این شهرستان در ۱۷ پایگاه سلامت ۶۳ خانه بهداشت و ۲۹ ایستگاه ثابت و سیار مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند.

او ادامه داد: از این تعداد ۱۱۱ هزار و ۸٦٤ نفر در واحد‌های بهداشتی و ۳۰هزار و ۸۹۳ نفر در ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش شده و همزمان آموزش‌های لازم خدمتشان ارائه شده است.

به گفته عباسی، تعداد نیرو‌های درگیر این برنامه شامل ۸۰ مراقب سلامت در پایگاه‌های سلامت ۱۰۷ بهورز در خانه‌های بهداشت و ۱۴۹ نفر از همکاران، داوطلبان جمعیت هلال احمر بوکان و دانشجویان دانشکده پرستاری بوکان در ایستگاه‌های ثابت و سیار، و بیش از ٣٠ نَفَر از همکاران در واحد‌های اداری و پشتیبانی بوده است.

او افزود: پیگیری‌های لازم جهت سایر اقدامات تشخیصی و درمانی تکمیلی برای افرادی که تحت فشارسنجی قرار گرفته اند انجام خواهد پذیرفت و امید است در نتیجه افزایش سواد سلامت جامعه، تغییر سبک ناسالم زندگی و تحت درمان و مراقبت قرارگرفتن افراد دارای فشارخون بالا، میزان سکته‌های مغزی و قلبی و مرگ‌های زودرس تا میزان ۲۵ درصد کاهش یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در پایان تصریح کرد: همکاران شبکه بهداشت و درمان با همکاری خوب عزیزان سایر ادارات و ارگان‌های همراه، عملکرد درخشانی را در این طرح از خود به یادگار گذاشتند.

«بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» از ۲۷ اردیبهشت مصادف با روز جهانی فشار خون با هدف کاهش مصرف نمک روزانه مردم به میزان حداقل ۵۰ درصد، افزایش مصرف غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه­‌جات به میزان ۲۵ درصد بیش از وضعیت کنونی، کنترل و درمان مبتلایان به فشارخون بالا و… رسما کار خود را آغاز کرد و زمانبندی اجرای طرح تا ۱۵ تیرماه ۹۸ بود و ۷ مهرماه همزمان با روز جهانی قلب نیز گزارش نهایی این کمپین اعلام خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
 

اجرای طرح ملی فشار خون در بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.