مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد خبر داد؛

نامه مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در ارشاد بررسی می‌شود

ایوب دهقانکار گفت: نامه مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی به وزارت ارشاد در دست بررسی است.

آخرین خبرها از وضعیت نامه مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی به وزارت ارشاد

ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نامه‌ای که مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی به وزارت ارشاد ارسال کرده بود، گفت: هم اکنون نامه مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست بررسی است. نتیجه بررسی ها به این مجمع ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به زمان اتمام بررسی نامه مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی بیان کرد: بررسی نامه مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی یکی دو روز آینده به پایان می رسد و نتیجه به این مجمع ابلاغ می شود.

گفتنی است با توجه به خروج کاغذ نوشت‌افزار از دایره ارز ۴۲۰۰، پیش‌بینی می‌شود که هر دفتر مشق امسال دو یا سه برابر افزایش قیمت داشته باشد. مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی برهمین اساس برای رفع مشکلات با ارشاد نامه‌نگاری کرده که تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

سعید حسینی، مدیر مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی از پیگیری و نامه نگاری های متعددی که برای حل مشکلشان در زمینه کاغذ انجام داده بودند، خبر داده و گفته بود: ما نمی‌گوییم لزوماً کاغذ را با ارز 4200 تومان اختصاص دهید، ما می‌گوییم حداقل کاری که از دست دولت برمی‌آید این است که بازار را ساماندهی کند. این برنامه کوتاه‌مدت دولت باید باشد. در بلندمدت هم می‌تواند بر تولید کاغذ در داخل کشور تمرکز کند. ما منابعی مانند باگاس نیشکر داریم که می‌تواند نیاز ایران را تأمین کند. نیاز سالانه کشور در حوزه کاغذ 400 هزار تن است،‌ با توجه به باگاس نیشکر که در هر ساله وجود دارد،‌ می‌تواند این میزان را تأمین و حتی به صادرات هم فکر کند.

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: ادبیات ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار