خانه‌های قدیمی همدان در انتظار تبدیل به خانه‌های بوم گردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت:۲۰۰ خانه قدیمی همدان با مرمت می‌تواند تبدیل به خانه‌های بوم گردی شود.

خانه‌های قدیمی همدان در انتظار تبدیل به خانه‌های بوم گردیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: بیش از ۲۰۰ خانه قدیمی در استان وجود دارد که با کمی حمایت مالی و مرمت، می توان از آن‌ها به عنوان جاذبه‌های گردشگری بهره برد.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی مرمت و بازسازی این خانه ها نیست افزود: در صورت مشارکت بخش خصوصی می توان این خانه ها را مرمت و بازسازی کرد و جلوی تخریب آنها را گرفت.

خانه های شهبازی، کاظمی، حیدری، باغ نظری، صابریون، صمدیان، عمارت سوخته، احمدی و شرفی از مهمترین بناهای دوره قاجاریه در استان همدان است.

این خانه های قدیمی و نقش و نگارهای زیبای آن معرف فرهنگ و تمدن غنی مردم ایران به عنوان اصیل ترین میراث گذشتگان این مرز و بوم است.

مالمیر با بیان اینکه با حفظ و نگهداری خانه های با ارزش تاریخی و همچنین امکان سازی مناسب برای بازدید گردشگران خارجی می توان فرهنگ اثر تاریخی ، آداب و سنن مردم ایران زمین را به دنیا معرفی کرد.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از بخش خصوصی و مالکان این خانه ها حمایت می کند  و آنها می توانند زیر نظر این سازمان خانه های قدیمی را مرمت و از آنها درآمد زایی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: هم اکنون ۱۷ خانه بوم گردی در استان همدان وجود دارد و با اضافه شدن این خانه ها می توان ظرفیت بوم گردی استان همدان را چند برابر کرد.

انتهای پیام/ا

خانه های قدیمی همدان با بخش خصوصی سرو سامان داده می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.