رویارویی «جو بایدن» و «کاملا هریس» پس از پایان نخستین دور از مناظرات انتخاباتی آمریکا

پس از پایان نخستین دور از مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، سطح محبوبیت «جو بایدن» و «کاملا هریس» با تغییرات چشمگیری همراه بود.

رویارویی بایدن و هریس پس از پایان نخستین دور از مناظرات انتخاباتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محبوبیت جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب دموکرات در آخرین دور از مناظرات اولیه با کاملا هریس، سناتور ایالت کالیفرنیا و دیگر نامزد حزب دموکرات و به رغم شکست دادن او به شدت کاهش یافته است.

نتایج نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک نشان می‌دهد سطح محبوبیت جو بایدن به ۲۲ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در نظرسنجی پیشین این دانشگاه میزان حمایت از بایدن ۳۰ درصد بود.

در همین حال، کاملا هریس که شب گذشته با بایدن مناظره داشت موفق شد به رغم شکست در برابر بایدن سطح محبوبیت خود را افزایش دهد. در این نظرسنجی میزان حمایت آمریکایی‌ها از هریس به ۲۰ درصد افزایش یافته است. در نظرسنجی پیشین این دانشگاه میزان حمایت از هریس ۷ درصد بود.

الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست و برنی سندرز، سناتور ورمونت به ترتیب با ۱۴ و ۱۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این نظرسنجی، میزان حمایت آمریکایی‌ها از پیت بودجج، شهردار ساوت بند و دیگر نامزد دموکرات نیز از ۴ درصد فراتر نرفته است. سایر نامزد‌های دموکرات کمتر از ۳ درصد حمایت آمریکایی‌ها را داشته‌اند.

این نظرسنجی از تاریخ ۲۸ ژوئن تا اول ژوئیه و با شرکت ۵۵۴ رای دهنده دموکرات با حاشیه خطای ۵ درصد انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار