تلاش برای ترور وزیر مشاور دولت لبنان در امور آوارگان / مرگ ۲ محافظ وزیر لبنانی

کاروان حامل صالح الغریب، وزیر مشاور دولت لبنان در امور آوارگان هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، کاروان حامل صالح الغریب، وزیر مشاور دولت لبنان در امور آوارگان در منطقه قبرشمون لبنان هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت و سه تن از محافظان وی زخمی شدند.

دو تن از محافظان این وزیر لبنانی ساعتی بعد در اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

این وزیر لبنانی این حادثه را تأیید کرده است.

برخی منابع از وخامت اوضاع جسمی محافظ سوم خبر می‌دهند.

منابع حزب دموکرات لبنان که صالح الغریب، وزیر امور آوارگان از اعضای ارشد آن است، انگشت اتهام را به سمت حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان به رهبری «ولید جنبلاط» نشانه رفته‌اند.

این تیراندازی در شرایطی رخ داد که از صبح امروز منطقه جبل لبنان به علت بازدید‌های جبران باسیل از بخش‌های آن شاهد تنش‌هایی بود، و حتی به دلیل بسته شدن راه دهکده «کفرمتی» توسط هواداران حزب سوسیالیست ترقی خواه، سفر باسیل متوقف شده و وی در «شملان» مانده بود تا اوضاع آرام‌تر شود.

منبع آگاه حزب دموکرات در این زمینه طی ارتباطی با شبکه تلویزیونی «ال بی سی» لبنان گفت: هواداران جنبلاط و حزب سوسیالیست ترقی‌خواه گمان می‌کردند کاروان عبوری به جبران باسیل تعلق دارد و از این رو تیراندازی کرده اند.

سعد حریری، نخست وزیر لبنان در تماس با حزب‌های دروزی «دموکرات» و «سوسیالیست ترقی خواه»، «جبران باسیل» وزیر خارجه، «صالح الغریب» وزیر امور آوارگان و فرماندهان پلیس و واحد اطلاعات ارتش این کشور ضمن بررسی اوضاع، بر لزوم حفظ ثبات و آرامش لبنان تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۱ ۱۰ تير ۱۳۹۸
یا این بنده خدا یعنی صالح الغریب در خط حزب الله بوده و دشمن درجه یک آمریکا و متحدانش اعلام وعظ کرده و یا اینکه تروریستهای نادان قصد داشته و خواسته اند آنانی را که در خط حزب الله لبنان و دشمن آمریکا و متحدان منطقه ایش هستند را از سر راه بردارند یعنی جبران باسیل..........در هر دو صورت اشتباه کرده اند و تنها چیزی که در این مقطع از برهه زمانی کشور لبنان نیاز مبرم و شدید به آن دارد وحدت و اتحاد و یکپارچگی است علیه آمریکا و متحدان منطقه ای آمریکا که گاوچران آمریکائی در حال دوشیدن شیر آنان است ملت لبنان باید با اتحاد و همبستگی "دستگاه شیردوش" را هدف بگیرند تا....................
آخرین اخبار