جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی استان ضالع + نقشه میدانی

مزدوران چند ملیتی ائتلاف به شدت تلاش می‌کنند پیشروی نیرو‌های یمنی را در حومه غربی شهر قعطبه متوقف کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تازه‌ترین خبر‌ها از تحولات میدانی استان ضالع در جنوب یمن حاکیست، درگیری با نیرو‌های ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در حومه غربی شهر راهبردی قعطبه همچنان ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های ائتلاف در روز‌های اخیر حملاتی را برای عقب راندن رزمندگان یمنی در حومه غربی شهر قعطبه انجام دادند که با واکنش قاطع مواجه شدند و با متحمل شدن تلفات بالا از منطقه عقب نشینی کردند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های یمنی در جریان درگیری‌ها در حومه غربی شهر قطعبه موفق شدند ۴ خودروی نظامی نیرو‌های ائتلاف را در یک عملیات دقیق هدف قرار دهند و منهدم کنند.

جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی استان ضالع + نقشه میدانی

اعلام الحربی

شماری از نیرو‌های ائتلاف در این عملیات به هلاکت رسیدند؛ نیرو‌های یگان مهندسی نیز در یک عملیات دیگر توانستند شماری از نیرو‌های مزدور چند ملیتی ائتلاف را در یک کمین گرفتار و کشته و زخمی کنند.

رزمندگان یمنی درصدد هستند تمامی ضد حملات نیرو‌های ائتلاف را در حومه غربی شهر قعطبه دفع کنند و عملیات را به تدریج برای بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده در دستور کار قرار دهند.

پاکسازی بلندی‌ها و ارتفاعات در حومه غربی شهر قعطبه و تسلط دوباره بر جاده «مریس - قعطبه» نخستین اولویت رزمندگان یمنی محسوب می‌شود و پیشروی در این محور معادلات را ۱۸۰ درجه در جنوب یمن تغییر می‌دهد.

جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی استان ضالع + نقشه میدانی

«قعطبه»، قلب استان ضالع محسوب می‌شود و نیرو‌های ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی در تلاش هستند با پاکسازی این شهر که غده سرطانی در جنوب یمن به شمار می‌آید راه را برای پاکسازی کامل استان ضالع و استان‌های «لحج و ابین» باز کنند.

از بخش «ارزق» در جنوب استان ضالع خبر می‌رسد، نیرو‌های ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی حملاتی را به منظور اشغال دوباره مناطق تازه آزاده شده انجام دادند، اما رزمندگان در این محور هم واکنش قاطع نشان دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیرو‌های یمنی پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند و شماری از نیرو‌های ائتلاف را کشته و زخمی کنند.

جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی استان ضالع + نقشه میدانی

اعلام الحربی

سایر نیرو‌های ائتلاف پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه عقب نشینی کردند؛ رزمندگان یمنی در یک ماه گذشته مناطق وسیعی از بخش «ارزق» را در جنوب استان ضالع از اشغال نیرو‌های ائتلاف خارج کرده‌اند.

ارزق دروازه شمالی استان لحج نیز محسوب می‌شود و اگر نیرو‌های یمنی موفق به پاکسازی کامل این بخش شوند پس از چند وارد استان لحج می‌شوند و نیرو‌های ائتلاف را در بخش «جحاف» زمین گیر می‌کنند.

نیرو‌های مزدور چند ملیتی وابسته به رژیم امارات در محور‌های مختلف استان ضالع به شدت تلاش می‌کنند از پیشروی رزمندگان یمنی جلوگیری کنند و البته تلفات زیادی را هم متحمل شده‌اند.

جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی استان ضالع + نقشه میدانی

استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و شامل بخش‌های «الأزارق، جبن، جحاف، الحشاء، الحصین، دمت، الشعیب، الضالع، قعطبة» دارد؛ حدود ۴۰ درصد از استان ضالع شامل مناطق مرکزی و جنوب شرقی و جنوب غربی در اشغال نیرو‌های ائتلاف است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

آخرین تحولات میدانی استان ضالع/ دست و پا زدن ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی در غده سرطانی جنوب یمن + نقشه میدانی و عکس

برچسب ها: جنگ نرم ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.