افشاگری وزیر سابق ترامپ درباره سیاست خارجی او

رسانه‌های آمریکا افشاگری رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق این کشور علیه دولت ترامپ و داماد او را منتشر کردند.

افشاگری وزیر سابق ترامپ درباره سیاستهای خارجی اوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا در گفتگو با اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان فاش کرده که از  دخالت های جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید، در امور خارجه این کشور عصبانی بوده است.

بر این اساس، پایگاه شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: به متن گفتگوی رکس تیلرسون و اعضای کمیته خارجی مجلس نمایندگان دست یافته است.

به نوشته سی‌ان‌ان تیلرسون که مارس ۲۰۱۸ توسط ترامپ اخراج شد و به جای او مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شد، در این گفتگو‌ها به تفصیل توضیح می‌دهد که چگونه کوشنر بدون هماهنگی با وزارت خارجه و دیگر سازمان‌های امنیتی در مسائل خارجی این کشور دخالت می‌کرده است.

بنا بر این گزارش، وزیر سابق وزارت خارجه آمریکا ضمن اشاره به رابطه نزدیک کوشنر و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی گفته است کوشنر بدون مشورت با وزارت خارجه بسیاری از مسائل خاورمیانه را از جمله نقشه‌راه رابطه واشنگتن و ریاض و همچنین فروش سلاح به ریاض رارا طراحی می‌کرد.

به گفته تیلرسون، امارات و عربستان سعودی موضوع محاصره قطر در سال ۲۰۱۷ را با داماد ترامپ و استیو بنن، استراتژیست و مشاور امنیت ملی وقت آمریکا در میان گذاشته بودند و او و جیمز متیس، وزیر سابق دفاع  آن زمان هیچ اطلاعی از دیدار خصوصی کوشنر و بنن با مقامات سعودی و امارات برای طراحی نقشه محاصره قطر نداشتند و بعد از اعلام محاصره قطر از این موضوع اطلاع یافتند.

تیلرسون در پاسخ به این سوال که واکنش او به این نوع دخالت‌ها چه بوده گفته است: «عصبانی شدم، (ولی) هیچی نگفتم. دیدگاه‌های وزارت خارجه (درباره محاصره قطر) هیچگاه اعلام نشد».

وزیر سابق وزارت خارجه آمریکا همچنین به این موضوع اشاره می‌کند کوشنر حتی بدون هماهنگی او در رستورانی با وزیر خارجه مکزیک دیدار و گفتگو کرده بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار