رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

توقیف ۵۶۹ خودروی لاکچری و دستگیری ۱۳ بچه پولدار در اندرزگو/ پلمب ۵۴۷ رستوران و قهوه خانه به علت رعایت نکردن شئونات اسلامی

سردار رحیمی از اجرای طرح برخورد با دور دور کنندگان متخلف شبانه در سطح شهر تهران خبر داد.

توقیف ۵۶۹ خودرو لاکچری و دستگیری ۱۳ بچه پولدار در اندرزگو/ پلمب ۵۴۷ رستوران و قهوه خانه به علت رعایت نکردن شئونات اسلامیبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح برخورد با دور دور کنندگان متخلف در پایتخت که امروز (شنبه هجدهم خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: موضوع دور دور در خیابان‌های پایتخت اوج گرفته است و در پی آن تماس‌های مکرری مبنی بر برخورد با متخلفان داشتیم.

وی با بیان اینکه طرح برخورد با مزاحمان خیابانی در پایتخت را از سه شب گذشته آغاز کردیم، افزود: ۵۶۹ خودرو توقیف و ۱۳ نفر را نیز دستگیر کردیم و همچنین تاکنون ۱۸۸۳ دستگاه خودرو اعمال قانون شده است.

سردار رحیمی تصریح کرد: این‌ موضوع با جدیت توسط پلیس دنبال و هرشب در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد.

وی افزود: طرحی در خصوص کنترل واحد‌های صنفی و قهوه خانه‌ها از نظر رعایت شئونات اجرا شد و در پی آن ۵۴۷ واحد پلمب و ۱۱ نفر متخلف نیز دستگیر شدند.

رییس پلیس پایتخت گفت: بحث برخورد با افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند به صورت جدی پیگیری خواهد شد و فرقی هم ندارد، چه متخلفان در واحد‌های صنفی تخلف کنند و چه در معابر موجب انجام تخلف شوند، در هر صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: حیات شبانه با پایان ماه رمضان پایان یافت و در صورت انجام پیوست‌ها احتمال دارد که تمدید شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه تمام موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های فاقد شماره توسط پلیس توقیف خواهند شد، بیان کرد: برخورد با افرادی که تخلف و در خیابان‌های پایتخت مزاحمت ایجاد می‌کنند را تشدید خواهیم کرد و افراد خاطی در صورت تکرار تخلف دستگیر خواهند شد.

وی با اشاره به کشف ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار نوع سیگار قاچاق از یک انبار در جنوب تهران توسط پلیس امنیت فاتب، افزود: طرح تکمیل اقدامات ما در مناطق شوش، مولوی و هرندی در حال انجام است و بیش از ۱۱۵ منزل نیز در این مدت پلمپ شدند و آب، برق و گاز آن‌ها نیز قطع شده است.


بیشتر بخوانید: برخورد پلیس با رانندگان مزاحم در پایتخت/ توقیف بیش از ۴۵۰ دستگاه خودرو متخلف


سردار رحیمی به مشکل باقی مانده در این مناطق اشاره و مطرح کرد: هنوز خرده‌فروشان مواد مخدر دست از سر مردم این منطقه برنداشتند؛ همچنین ۱۴ مرکز VIC در این مناطق فعال است و روزانه ۴ تا ۵ هزار معتاد برای گرفتن دارو به این مراکز مراجعه می‌کنند و مشکل دیگر نیز وجود معتادانی است که بیماری مسری دارند و بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفرند و کسی آن‌ها را جمع نمی‌کند.

وی افزود: پلیس ۴ ماه در این مناطق حضور داشته و کار پاکسازی را انجام داده، اما باید حالا سازمان‌ها و نهاد‌ها برای بحث ترمیم این نقاط وارد میدان شوند؛ مردم این مناطق چه گناهی کرده‌اند که باید محله‌شان پاتوق معتادان و مواد فروشان باشد.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی درخصوص سامانه پیامکی برای معرفی خودرو‌های هنجارشکن به پلیس، گفت: در فرماندهی تهران بزرگ چنین سامانه‌ای وجود ندارد، اما درصددیم که ارتباط پیامکی پلیس با مردم را از طریق سامانه ۱۱۰ ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
درود بر پلیس ادامه ادامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
چراپلیس فقط در تهران بادور دور کردن برخورد می کند.بقیه شهرها مثل اصفهان چی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
با سلام
مشخص نیست سردا رحیمی به چه علت خودرو هایی لاکچری را توقیف کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
قوه ی قضاییه با افرادی که زندگی لاکچری دارند برخورد کند به طورحتم کاسه ای زیرنیم کاسه بوده که به لحاظ مالی اینگونه شده اند وبه دلیل ظرفیت پایین فخرفروشی می کنند
ازپلیس تشکرمی کنم ولی این اقدامات کافی نیست وباید صداوسیما فرهنگ سازی کند که افرادبدانند درکنار اشیاگران قیمت قرارگرفتن به انسان ارزش نمی دهد بلکه فضایل اخلاقی موجب ارزشمندی است
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
با سلام مخاطب من سردار رحیمی است. جناب سردار
1خرداد صبح آمدم از منزل برم بیرون خودروئی در جلوی منزل ما پارک کرده بود شماره گذاشته بود . تلفن کردم دوبار تلفنش رو خاموش کرد با 110تماس گرفتم گفتند فقط میتونند با مالک تماس بگیرند بیاد ماشین رو برداره گشت فرستادند بعد از کلی تماس فقط به دادن اسم مالک ختم شد که من نشناختم اسم راننده رو. همین حرف رو هم راهور زد فقط تنها کاری که پلیس راهور کرد گشت فرستاد وجریمه30هزار تومانی نوشت.من از7.30صبح تا10.30 نتونستم ماشین رو بیارم بیرون . فقط تونستم برای راهور 30هزار تومان کار کنم و از کار خودم بمونم.
ساعت10.30 راننده خودرو آمد با کلی مالیدن چشم ماشین رو برد.
سوال من از قانون گذارن و پلیس این است بر اساس قانون خودتان که فکر کنم ماده163 یا136 است هرگاه خودروئی سد معبر کنه و با پلیس تماس گرفته بشه . طبق همین ماده قانون با جرثتقیل به پارکینگ انتقال داده میشه.
هم پلیس 110 و هم راهور و هم197 که بازرسی ناجا است. به من گفتند ما نمی تونیم ماشین رو تکان بدیم باید صبر کنید راننده بیاد ببره یا اینکه برید دادسرا شکایت کنید تا به ما دستور بدند برای انتقال.به من گفتند طبق قانون ما میتونیم وقتی ماشین روی خط عابر پیاده یا در ایستگاه اتوبوس یا زیر تابلو توقف ممنوع باشه ببریم.
جواب این بی قانونی رو چه کسی میده
چه کسی از مسئولین میاد جواب از کار موندن من رو بده. چرا به مردم در این موارد اعتنا نمی کنید. آیا درسته من از این به بعد وقتی با این موارد مواجه میشم برم شیشه خودرو را بشکنم یا ماشین رو پنچر کنم. این کار من از لحاظ قانونی میکند جرم است ولی کار راننده خودروئی که میاد جلوی درب منزل پارک میکنه از لحاظ قانون فعلی جرم نیست. اینجا باید گفت هر کسی زور بگه کارش پیش میره و کسی نیست حق ضعیف رو بگیره . با مجرم با احترام برخورد میشه.
لطفا"این مورد رو انتشار بدید تا خود سردار رحیمی رسیدگی کنند و اگر مشکل قانونی داره اون رو رفع کنند.
چرا قاون ما ایراد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
خیلی ناراحتی . یه روغن ترمز بگیر یه شره کوچیک رو سقف و کاپوت و صندوق عقب بریز . حالش درس میشه.
Germany
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
روغن ترمز چیکار میکنه من نمیدونم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
با بد حجابی های داخلاتومبیل ها و ...مبارزه کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
چرا سفرخانه و قهوه خانه در تهران فعالیت دارن ولی در اکثر شهرستانها پلمپ شدن؟
تهران فرق داره با بقیه؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
ایا دولت به این نظرها اعتنایی داره؟
Germany
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
چرا قهوه خانه ها رو جمع نمیکنید در هر محله ای هست اون محله به پاتوق تبدیل شده لطفا دولت وارد بشه و این جاهارو پلمپ کنن.
Germany
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
ماجرای اقازاده ها و لاکچری ها و بریز بپاشها تمومی ندارن
ما نیاز به جبار در فیلم جبار برگشته داریم
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
باید ۵۶۹ خودرو را دولت حراج کنه که حقوق کارمندا آخر ماه را بده
آخرین اخبار