کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امام توجه خاصی به تولید داخلی و مسائل اقتصادی داشتند

فعال سیاسی اصولگرا بر توجه به بنیانگذار کبیر انقلاب نسبت به مقوله تولید داخلی و مسائل اقتصادی تاکید کرد.

حسین کنعانی مقدم، فعال اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به تشریح اندیشه‌های اقتصادی امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: امام اقتصاد کمونیستی، سوسیالیستی و امپریالیستی رو قبول نداشتند و مقوله اقتصاد را از جمله مسائل مهم کشور می‌دانستند.

وی ادامه داد: نظر امام در مورد اقتصاد این بود که اقتصاد باید بر پایه اسلام باشد و این اقتصاد باید مردمی باشد، اقتصادی که عدالت در آن اولویت دارد و باید به طبقه محرومین و مستضعفین توجه کرد.

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: ایشان با دادن شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» هرگونه وابستگی به کشور‌های غربی را مانند سمی مهلک می‌دانستند و توجه ویژه‌ای به منابع و تولید داخلی و حضور مردم در صحنه اقتصادی داشتند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ما شاهد بسیج اقتصادی بودیم و عملا تهدید‌ها و تحریم‌هایی که وجود داشت اما امام راحل تاکید داشتند که باید به قشر محروم و مستضعف جامعه توجه کرد تا آنان کمترین آسیب را ببینند.

کنعانی مقدم تصریح کرد: امام با خلق ثروت مخالفتی نداشت، اما با انباشت ثروت که نتواند مشکلی را از کشور حل کند برخورد می‌کردند.

وی با اشاره به مخالفت امام با سوء استفاده سیاسی مسئولان در مقوله اقتصاد تصریح کرد: اینکه بعضی‌ها به دنبال رانتخواری و سوء استفاده خودشان باشند و از رانت‌های سیاسی و اقصادی استفاده کنند، امام با آن مخالف بودند و نسبت به این موضوع برخورد می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار