ثبت بیش از ۵۴۹ هزار ازدواج در سال ۹۷

براساس آخرین آمار منتشر شده از سازمان ثبت احوال کشور در سال گذشته بیش از ۵۴۹ هزار ازدواج ثبت شده است.

میزان طلاق و ازدواج در ایران/ میانگین سن ازدواج و طلاق زنان و مردانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  براساس آخرین آمار منتشر شده از سازمان ثبت احوال کشور در سال ۹۷، ۵۴۹ هزار و ۸۶۱ ازدواج و ۱۷۴ هزار و ۶۹۸ طلاق ثبت شده است.

براساس این آمار میانگین سن مردان در اولین ازدواج ۲۷.۵ سال، میانگین سن زنان در اولین ازدواج ۲۳.۴ سال و میانگین سن مردان در طلاق‌های ثبت شده ۳۶.۹ و سن زنان ۳۲.۱ سال است.

در این میان ۵ استان خراسان شمالی، اردبیل، کردستان، لرستان، خوزستان دارای بالاترین میزان عمومی ازدواج و ۵ استان سمنان، البرز، تهران، بوشهر و اصفهان دارای پایین‌ترین میزان عمومی ازدواج هستند.


بیشتر بخوانید: آماری عجیب از چند قلوزایی ایرانیان در سال ۹۷


همچنین ۵ استان خراسان رضوی، تهران، کردستان، قم، گیلان و اردبیل به ترتیب دارای بالاترین میزان عمومی طلاق و ۵ استان سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان جنوبی، هرمزگان و بوشهر دارای پایین‌ترین میزان عمومی طلاق هستند.

انتهای پیام/

میانگین سن مردان در اولین ازدواج ۲۷.۵ سال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
چرا در ایران مجرد مانده و ازدواج نکردند و نمی کنند وضعیت اقتصادی و بی کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۸ تير ۱۳۹۸
متاسفانه مسئولین در دهه های گذشته وظایفشان را بدرستی انجام ندادند و با تصمیمات و عملکردهای اشتباهشان باعث از بین رفتن پایه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و آموزشی گردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
اینطور که بنده آمار ها رو مقایسه کردم تعداد ازدواج های سال۹۷ نسبت به سال قبلش یعنی ۹۶ حدود شصت هزارتا کاهش داشته و هم چنین آمار سال ۹۶ نسبت به ۹۵ باز کاهش داشته و همینطور هر سال نسبت به سال قبلش ما شاهد کاهش ازدواج بودیم و به احتمال خیلی زیاد این روند برای سالهای بعد هم ادامه خواهد داشت و اگه با همین فرمون بریم جلو تا چند ساله آینده شاهد ریشه کن شدن پدیده ی ازدواج خواهیم بود . و از طرف دیگه طبق آمار موجود هر ساله شاهد افزایش طلاق هستیم که اگه در مورد طلاق هم با همین فرمون بریم جلو به احتمال خیلی زیاد همین ازدواج های معدود هم به طلاق ختم میشود. و این یعنی نابودی نسل ما ایرانی ها. که مقصر این وقایع هم مسئولان هستند که با عدم مدیریت اقتصاد و به وجود آوردن تورم غیر قابل مهار و بیکاری و رکود و هزاران مشکل اقتصادی دیگر جوانان مجرد را نسبت به ازدواج بی میل کرده و افراد متاهل را به جدایی و رها شدن از شر مشکلات اقتصادی ترغیب کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۰۰:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۸
انگیزه جوانان برای ازدواج هرسال کمتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
انشاءالله ازدواجها روز به روز زیادتر و ساده تر و آسانتر و ارزانتر شود و هر انسانی با هم کفو خودش ازدواج کند و روز به روز طلاقها کمتر و کمتر شوند و صبر و حلم و عشق میان زن و شوهر ها بیشتر شوند و کمکهای خادمین امت و ملت در دولت از هر لحاظ بیشتر شود و ابلیس ملعون و لشکریان شیاطین جن و انسش روز به روز نا امید تر شوند و سنت حسنه رسول الله ص افزایش یابد و نسلهای امتش افزایش یابند . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار