کشف و معدوم۶۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بازرسان و کارشناسان این اداره در جریان بازرسی از واحد‌های مختلف صنفی و تولیدی سال گذشته ۵۹ هزار و ۷۳۹ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیر قابل مصرف را کشف و معدوم کردند.

کشف و معدوم۶۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نظر به اهمیت نظارت بر مراکز تولید، توزیع و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی کارشناسان و بازرسان اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان به طور مستمر به رصد و کنترل این مراکز می‌پردازند که سال گذشته ۲۱ هزارو ۶۵۸ مورد بازدید از این مراکز در سراسر استان انجام شد.

وی افزود: در این بازدید‌ها ۵۹ هزارو ۷۳۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف و فاسد کشف و پس از انجام هماهنگی‌های لازم معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: قطعاً جمع آوری فرآورده‌های خام دامی تاریخ گذشته، فاسد و عرضه خارج از شبکه در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه باعث اطمینان مصرف کنندگان این فرآورده‌ها می‌شود که در این زمینه ۱۶۲ پرونده از واحد‌های مختلف که مبادرت به عرضه فرآورده‌ها خارج از این چرخه کرده اند تشکیل و به مراجع قضایی ذیصلاح ارجاع داده شده است.

وی به شهروندان اطمینان داد که فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه‌ها و با نظارت بازرسان شرعی و بهداشتی دامپزشکی ذبح شده و ممهور به مهر دامپزشکی و برچسب (لیبل) هستند به طور کامل سالم و بهداشتی است.

انتهای پیام/

کشف مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار