اعتراض مقامات ژاپنی به آزمایش هسته‌ای آمریکا

مقامات هیروشیما از آزمایش اخیر هسته‌ای آمریکا انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن، مقامات شهر هیروشیما ژاپن از آزمایش هسته‌ای آمریکا که خبر آن به تازگی منتشر شده است، انتقاد کردند.

دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد این کشور اوایل سال ۲۰۱۹ آزمایش هسته‌ای «محدود» (ساب‌کریتیکال) انجام داده است.

کازومی ماتسوئی، شهردار هیروشیما گفت: آزمایش ساب کریتیکال اقدامی نابخشودنی است که معنی‌اش زیر پا گذاشتن احساسات بازماندگان بمباران اتمی است، یعنی کسانی که آرزو دارند دنیا عاری از تسلیحات هسته‌ای باشد.

تلویزیون ژاپن افزود: یک آزمایشگاه آمریکایی اعلام کرد این آزمایش در ماه فوریه (بهمن ۱۳۹۷) در ایالت نوادا صورت گرفته و بخشی از برنامه نوسازی تسلیحات هسته‌ای آمریکا بوده است.

ان اچ کی افزود: این آزمایش هسته‌ای در آمریکا نخستین آزمایش این چنینی از ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ (دی ماه سال ۱۳۹۶) و همچنین دومین آزمایش هسته‌ای در دولت ترامپ محسوب می‌شود.

آزمایش هسته‌ای ساب کریتیکال باعث انفجار هسته‌ای مهیب نمی‌شود.

در پی اعلام این خبر بود که فرماندار هیروشیما نامه‌ای اعتراض آمیز به رئیس‌جمهور آمریکا فرستاد. فرماندار هیروشیما در این نامه مصرانه از ترامپ خواست همه آزمایش‌های هسته‌ای را متوقف کند. او همچنین از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته بود به شهر هیروشیما سفر کند تا عمق و مقیاس ویرانی‌های ناشی از بمباران اتمی آمریکا در سال ۱۹۴۵ (سال ۱۳۲۴ شمسی) را درک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
آمريكا اعتراض معتراض حاليش نميشه و تا همه دنيا سر موشكاشونو طرف آمريكا نگيرن آروم نميگيره
آخرین اخبار