جمع آوری زکات فطره در قزوین ساماندهی می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: جمع آوری زکات فطره با نظارت شورای زکات استان و در قالب صندوق‌های واحد انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: امسال برای اولین بار در کشور، صندوق‌های جمع آوری زکات فطره مربوط به کمیته امداد، بهزیستی و تشکل‌های خیریه در روز عید فطر به صورت متحد الشکل (با آرم دستگاه‌های مربوطه و ذیل آرم شورای زکات) در معابر عمومی مستقر می‌شوند.

بیدخام افزود: تشکل‌های خیریه‌ای که دارای پروانه فعالیت معتبر از استانداری، فرمانداری‌ها و اداره کل بهزیستی هستند، در صورت ارائه گزارش عملکرد سال گذشته برای جمع آوری زکات از طریق استانداری به شورای زکات معرفی می‌شوند تا از محل جمع آوری وجوهات به افراد تحت پوشش و خانواده این تشکل‌ها زکات فطره تعلق گیرد.

وی افزود: این موسسات خیریه فقط در محل دفاتر خود و یا از طریق اعلام شماره حساب به نام موسسه خیریه می‌توانند زکات فطره جمع آوری کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: نیروی انتظامی با متکدیان و افراد سودجویی که از طریق صندوق های غیر مجاز و قبض زکات فطره جمع آوری می کنند ، برخورد  خواهد کرد .

بیدخام از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر نوع تخلف در این زمینه با نیروی انتظامی تماس بگیرند.

انتهای پیام/ک

جمع آوری زکات فطره در استان با نظارت شورای زکات استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.