ارتش ترکیه نحوه کار با اس-۴۰۰ را آموزش می‌بیند

یک گروه از ارتش ترکیه علی‌رغم مخالفت‌های آمریکا، برای آموزش نحوه به‌کارگیری سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ وارد روسیه شدند.

ارتش ترکیه نحوه کار با اس-۴۰۰ را در روسیه آموزش می‌بیندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد گروهی از نظامیان این کشور به منظور کسب آموزش‌های لازم در زمینه به کار بردن سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به روسیه اعزام شده‌اند.

تلویزیون «ان تی‌وی» ترکیه به نقل از حلوصی آکار اعلام کرد: «یک گروه از نظامیان ما به روسیه اعزام شده‌اند تا نحوه به کارگیری سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را آموزش ببینند. آن‌ها پیش از این مطالعات خود را در این زمینه آغاز کرده بودند».

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که تلویزیون «ان بی سی» گزارش داد واشنگتن از آنکارا خواسته تا آخر هفته اول ژوئن قرارداد خود را با روسیه لغو کند و هشدار داده است در غیر این صورت عواقب بدی از جمله تحریم در انتظار ترکیه خواهد بود.

واشنگتن تهدید کرده است پروژه فروش جت‌های جنگنده اف-۳۵ خود را به ترکیه در صورت پافشاری آنکارا بر خرید اس-۴۰۰ از روسیه لغو خواهد کرد. در مقابل آنکار هم بار‌ها تاکید کرده است خرید این سامانه مسئله‌ای مربوط به حاکمیت ملی آن بوده و متوقف ساختن این توافق غیرممکن است.

مسکو و آنکارا در دسامبر ۲۰۱۷ قراردادی برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ امضا کردند. نخستین مرحله تحویل این سامانه قرار است در ژوئن سال جاری صورت بگیرد. همکاری ترکیه با روسیه در این زمینه به شدت مورد انتقاد ناتو و آمریکا قرار گرفته است، آن‌ها نگرانی‌های امنیتی و ناسازگاری این سامانه با سیستم هوایی ناتو را در این زمینه مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار