۱۱۶۲ هکتار اراضی ملی کردستان از دست متصرفان خارج شد

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۶۲ هکتار اراضی منابع طبیعی این استان از دست متصرفان خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، کاوه اورک بختیاری گفت: این میزان رفع تصرف در یک هزار و ۶۹۶ فقره پرونده و بر اساس اجراییه صادره واحد‌های اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها انجام پذیرفته است.

وی افزود: در این مدت ۱۵۴ فقره پرونده جرائم و تخلفات ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در زمینه قطع درختان به میزان ۱۲ هزار و ۲۲۵ اصله درخت و نهال و ۳۰ فقره پرونده اجرای ماده ۴۳ قانون این برای بوته کنی تشکیل شده است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: برای اجرای ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع یک هزار و ۶۹۶ فقره پرونده مربوط به قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی به میزان ۲۶ تن نیز تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

اورک بختیاری گفت: میزان برخورد و تشکیل پرونده تخریب و تصرف در اراضی منابع طبیعی در سال گذشته یک هزار و ۶۵۰ فقره پرونده و با مساحت یک هزار و ۳۰۳ هکتار در اجرای مفاد ماده ۵۵ و تخریب و تصرف عدوانی بوده است.

وی افزود: در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار جنگل و هر ۵۰ هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز دارد و انتظار می‌رود مردم و فعالان منابع طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کنیم.

وی تاکید کرد:اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در این زمینه آماده است گزارش‌های تخریب و تصرف و قطع درختان خودرو و جنگلی و آتش سوزی‌های احتمالی را از طریق سامانه تلفنی رایگان ۱۵۰۴ دریافت و رسیدگی کند.

انتهای پیام/م

رفع تصرف ۱۱۶۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.