کردستان مقام اول صدور کارت ملی هوشمند در کشور

مدیر کل ثبت احوال کردستان گفت: مقام اول صدور کات هوشمند ملی کشور سال گذشته به این استان رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر کل ثبت احوال کردستان در همایش روز جمعیت گفت: وظیفه این نهاد تولید و انتشار آمار چهار گانه وقایع حیاتی شامل ولادت، طلاق، ازدواج و فوت است که برای برنامه ریزی در عرصه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسن صومی افزود: هم اکنون ۳۹ دفتر پیشخوان فعال و ۶ دفتر پستی در سطح استان کردستان خدمات ثبت در زمینه‌های مختلف را انجام می‌دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان نیز با اشاره به اهمیت افزایش جمعیت در قدرت منطقه‌ای هر کشور گفت: توازن جمعیت در کشور نیز باید بر اساس افزایش توانمندی و سطح رفاه آنان دنبال شود.

حسین فیروزی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سیاست‌های جمعیتی را به موقع ابلاغ کرده اند، اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها موظف هستند در این راستا برنامه‌های خود را برای افزایش سطح رفاه جمعیت تدوین کرده و اجرا کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به روند رو به رشد جمعیت کشور از سال‌های ۱۳۳۰ تاکنون، می‌توان گفت در اوایل انقلاب شهرنشین‌ها از ۴۴ درصد به ۷۰ درصد فعلی رسیده و این تغییرات جمعیتی در نقاط کشور پیامد‌هایی از جمله افزایش ۲.۵ برابری، کاهش جمعیت روستا‌ها و تغییر سبک زندگی را بدنبال داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه تغییر جمعیتی به صورت آرام و پیشواز و بدون درنگ بر همه ابعاد جمعیتی کشور منطقه و دنیا تاثیر می‌گذارد، افزود: با توجه به این مسایل، ایران در منطقه حساس خاورمیانه قرار دارد و اگر افزایش جمعیت را از دست بدهیم یکی از مولفه‌های توازنه قدرت را از دست خواهیم داد.

فیروزی یادآور شد: میزان جمعیت باید به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت مورد توجه باشد و لازم است در کنار آن رفاه جمعیت نیز در نظر گرفته و حفظ شود.

انتهای پیام/ع

کردستان مقام اول صدور کارت ملی هوشمند در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.