هشدار وزارت خارجه انگلیس به شهروندان دوتابعیتی درباره سفر به ایران!

به دنبال محاکمه یک جاسوس دیگر در کشورمان، وزارت خارجه انگلیس امروز جمعه در بیانیه‌ای به شهروندان دو تابعیتی خود توصیه کرد به ایران سفر نکنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای امروز جمعه به شهروندان دو تابعیتی خود توصیه کرد به ایران سفر نکنند؛ زیرا [طبق ادعای لندن] ممکن است دستگیر شده یا مورد بدرفتاری قرار بگیرند.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس بدون اشاره به دلیل دستگیری برخی شهروندان دوتابعیتی آمده است: «با توجه به تداوم سیاست حکومت ایران در بازداشت شهروندان دوتابعیتی و شهروندان ایرانی مرتبط با نهادهای مستقر در بریتانیا، توصیه‌های مسافرتی تغییر یافته‌اند.»

بیانیه وزارت خارجه انگلیس چند روز پس از آن صادر شد که سخنگوی قوه‌قضائیه کشورمان از محاکمه یکی دیگر از عوامل انگلیس در ایران که با دفتر شورای فرهنگی انگلیس موسوم به بریتیش کانسل (British Council) ارتباط داشته است، خبر داد.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در لندن، روز گذشته در واکنش به هشدار مسافرتی وزارت خارجه انگلیس با انتشار پیامی در توییتر با بیان اینکه روزانه هزاران ایرانی با تابعیت مضاعف و ایرانیانی که در انگلیس کار می‌کنند به‌سلامت به ایران سفر می‌کنند، گفت: اگر با دستگاه‌های اطلاعاتی همکاری و برای آن‌ها اطلاعات طبقه‌بندی‌شده جمع‌آوری نمی‌کنید، می‌توانید بدون هیچ نگرانی و تحت حمایت کامل قانون به ایران سفر کنید.

وی همچنین تصریح کرد که هم ایرانیان دو تابعیتی و هم ایرانیانی که در انگلیس کار می‌کنند به ‌عنوان شهروند ایرانی محترم هستند و از آن‌ها برای سفر به کشورشان و دیدار با اقوام استقبال می‌شود.

دولت انگلیس چندی پیش «نازنین زاغری» شهروند ایرانی-انگلیسی که در ایران به جرائم امنیتی محکوم شده، را نیز تحت «حمایت دیپلماتیک» قرار داد تا از این طریق فشارها را برای آزادی او افزایش دهد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
احتمالا منظور ش به همه نیست بلکه به اون دسته از جاسوس های دوتابعیت خودشان هست که به علت بالا بودن شناسایی سریع اونها توسط برادران اطلاعاتی دیگه آبرویی ندارند
آخرین اخبار