۱۱ درصد از جمعیت استان افراد سالمند هستند

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آمار موجود بیش از ۱۱ درصد از جمعیت استان یعنی ۴۴۴ هزار نفر را افراد سالمند تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ارشدزاده مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی در اولین جلسه کمیته تخصصی امور فرهنگی آموزش و پژوهش سالمندان استان با بیان اینکه ۱۱ درصد از جمعیت استان را افراد سالمند تشکیل می‌دهند گفت: پیش‌نویس لایحه تدوین شده تبریز شهر دوستدار سالمند راپس از بررسی در کمیته، به شهرداری تبریز ارائه کرده‌ایم و از ملزومات انتخاب شهر به عنوان دوست‌دار سالمند ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی از قبیل فضاسازی پارک‌ها، بانک‌ها، ادارات، حمل و نقل عمومی و ... برای سالمندان است تا بتوان ادعای شهر دوست‌دار سالمند را کرد.

مدیر کل بهزیستی استان، تعامل و همکاری بین ارگان‌ها جهت حصول نتایج مطلوب را، از الزامات برشمرد و افزود: با توجه به افزایش جمعیت سالمند در کشورو اینکه آذربایجان‌شرقی رتبه پنجم را در این زمینه به خود اختصاص داده، باید در کشور در زمینه جمعیت سالمند بر لزوم تعامل مطلوب با سایر دستگاه‌ها جهت برنامه ریزی مناسب برای پیشکسوتان و سالمندان استان برنامه ریزی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از دستگاه‌های استان هنوز کانون سالمندان ندارند در حالیکه سالم زیستن و خوب زیستن از خواسته‌های همه ماست و می‌توانیم با روش‌های مختلفی در بحث مناسب سازی و ایجاد تسهیلات و امکانات رفاهی و نیز اجبار و الزام دستگاه‌های دولتی در این امر خطیر قدم‌های مثبتی برداریم.

 

انتهای پیام/ش

 افزایش رتبه پنجم آذربایجان‌شرقی در جمعیت سالمندی

برچسب ها: بهزیستی ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار