اجرای پایلوت طرح توسعه پایدار اشتغال روستایی در سه روستا در آذربایجان شرقی

فرماندار عجب شیر از اجرای پایلوت طرح توسعه پایدار اشتغال روستایی در سه روستا هرگلان، شیراز و خضرلو این شهرستان در استان آذرباجان شرقی خبرداد.

سه روستا عجب شیر پایلوت اجرای طرح توسعه پایدار اشتغال روستایی در استان آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عادل اصغرپور فرماندار عجب شیر ،در جلسه توسعه اشتغال پایدار روستایی با اشاره به اینکه درصد قابل توجه جمعیت در شهرستان عجب شیر را روستاییان تشکیل می‎دهند، تأکید کرد: توجه مسؤولان به اشتغالزایی در روستا‌ها در کنار عمران و آبادانی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در دو مرحله در شهرستان اجرا می‌شود افزود:مرحله اول با هماهنگی معاون عمرانی استانداری و اداره کل امور روستایی و شورا‌ها انجام یافته و روستا‌های پایلوت ونتایج بررسی روستاه‌های پایلوت در راستای اشتغال پایدار روستایی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه پتانسیل‌های و توانمندی‌های این سه روستا که در مرحله اول شناسایی شده اند در مرحله دوم کاربردی و عملی ارائه خواهد شد افزود:در مرحله دوم که مرحله اجرایی است قرار دادی که توسط دانشگاه آزاد اسلامی تبریز که بخش از طرح می‌باشد پیگیری می‌شود و با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه اجرا خواهد شد.

وی گفت: در صورت موفقیت این طرح در این شهرستان، این طرح به عنوان طرح کلی در حوضه دریاچه ارومیه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به نتایج مطلوب در طرح فوق، جوامع محلی، دولت، بخش خصوصی و مردم نیز باید مشارکت و همکاری داشته باشندافزود: بخشداران و دهیاران و دستگاه‌های اجرایی که حوزه اشتغال فعالیت می‌کنند بیشترین هماهنگی و همکاری انجام خواهند داد تا طرح‌های که از طرف دولت و استانداری پیگیری می‌شود محقق شود تا شاهد ایجاد اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی روستاییان باشیم.

وی افزود: تاکنون برای روستاییان اشتغال پایدار روستایی با دادن تسهیلات بانکی توجه ویژه‌ای شده است چرا که وروستاه‌ها مولد و تاثیر گذار برای اقتصاد جامعه است واز این به بد هم با نگاه ویژه دولت به روستاییان نقش تولید و رونق اقتصادی در روستاه‌ها پرنگ‌تر خواهد شد.

فرماندار عجب شیر گفت:اقداماتی و هزینه‌های که دولت در روستا‌ها انجام داده وپژوهشکران و برنامه ریزان کشور حداکثرتلاش آنان شرایط مان بهبود پیدا کند و الان شاهد این هستیم که مهاجرت معکوس تعدادی از شهرستان‌ها شاهد هستیم و اتفاقات که مناطق روستاه‌ها اتفاق افتاده باعث شده شرایط برای سرمایه گذاری فعالیت اقتصادی برای زندگی و تداوم و آبادانی مناطق روستایی سوق پیدا کند.

وی با اشاره به اقداماتی که در رابطه با احیای دریاچه ارومیه افزود:با توجه به اینکه بیشترین و طولانی‌ترین ساحل دریاچه ارومیه روستاه‌های شهرستان عجب شیرمی باشد و بحران‌های ناشی از طبیعت و محیط زیست از حوزه دریاچه ارومیه مارا دچار مشکل و بحران جدی کرده بود و نیاز به یک سری اقدامات برای مقابله با تهدیدات است چرا که باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد:در این راستا برنامه‌های مختلفی در راستای احیای دریاچه اتخاذ شده تا آسیب‌های که به منطقه می‌زند به حداقل برسانیم.

 

انتهای پیام/

جلسه توسعه اشتغال پایدار روستایی

 

برچسب ها: فرمانداری ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار