اعزام ۵۸۱ گروه جهادی بسیج سازندگی به مناطق سیل‌زده لرستان

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان گفت: ۵۸۱ گروه جهادی در قالب ۸ هزار و ۹۲۸ نفر به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مسئول بسیج سازندگی استان لرستان گفت: ۵۸۱ گروه جهادی در قالب ۸ هزار و ۹۲۸ نفر به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام شدند.
 علی بیرانوند در رابطه با فعالیت و خدمات بسیج سازندگی لرستان در سیلاب اخیر استان اظهار داشت: از وقوع این حادثه تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال ۵۸۱ گروه جهادی به مناطق سیل‌زده استان اعزام شدند.

وی افزود: این ۵۸۱ گروه جهادی در قالب ۸ هزار و ۹۲۸ نفر به این مناطق اعزام شدند و فعالیت گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده همچنان ادامه دارد.

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان عنوان کرد: گروه‌های جهادی در حوزه خدمات‌رسانی عمومی ۲۹۸ هزار و ۵۰۰ بطری آب معدنی بین مردم سیل‌زده توزیع کردند.

وی بیان کرد: توزیع ۳۲۸ هزار و ۹۰۰ قوطی انواع کنسرو، ۳۹۸ هزار و ۷۰۰ بسته نان، هزار و ۵۳۰ بسته آرد، ۱۵۸ هزار و ۷۰ پرس غذای گرم از دیگر خدمات عمومی بود که توسط جهادگران انجام شد.

بیرانوند به توزیع ۹ هزار و ۳۱۷ تخته پتو بین سیل زدگان استان اشاره کرد و گفت: در ایام مذکور ۳ هزار و ۶۶۰ جفت چکمه و بادگیر، ۱۲۲ هزار و ۲۵۰ بسته انواع پوشک بچه و لوازم بهداشتی، ۵۵۰ چراغ قوه، ۳۱ هزار و ۶۵۰ عدد انواع مواد شوینده بین مردم توزیع شد.

وی تصریح کرد: در بحث اعزام تیم‌های پزشکی عمومی تاکنون ۴ تیم پزشکی جهت ارائه خدمات به مناطق سیل‌زده اعزام و به ۹ هزار و ۳۵۰ نفر خدمات درمانی ارائه کردند.

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان به اعزام ۱۷ تیم تخصصی پزشکی به مناطق سیل‌زده استان اشاره و خاطرنشان کرد: این تیم‌های پزشکی به ۷۸۰ نفر خدمات‌رسانی کردند.

وی با بیان اینکه در پی سیلاب اخیر ۲۴ تیم دامپزشکی توسط بسیج سازندگی به مناطق سیل‌زده اعزام شد اظهار داشت: این تیم‌ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ راس دام این مناطق را واکسیناسیون کردند.

بیرانوند انتقال تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز از قبیل جرثقیل، بیل مکانیکی، بولدوزر، لودر را از دیگر خدمات انجام شده به مردم سیل‌زده برشمرد و افزود: تاکنون ۶۲ دستگاه کمپرسی، ۱۱ تانکر آب، ۲۱ دستگاه انواع پمپ و کف کش، ۱۱ لجن کش و ۹ موتور برق به این مناطق ارسال شده است.

وی به اعزام ۱۴ دستگاه آمبولانس ۱۲ دستگاه ماشین آتش‌نشانی اشاره و عنوان کرد: ۳ هزار و ۳۶۱ واحد و ۵۷۶ معبر عمومی توسط نیرو‌های بسیج سازندگی از گل و لای پاکسازی شد.

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان ترمیم ۸۴ دهنه پل ارتباطی، احداث و پاکسازی ۹۷ کیلومتر راه ارتباطی، ۳۱ متر مربع فضاسازی محیطی و اجرای ۲۶ مورد برنامه فرهنگی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در مناطق سیل زده بود.

وی بیان کرد: یک میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال کمک توسط بسیج سازندگی لرستان برای مردم سیل‌زده جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/ب

۵۸۱ گروه جهادی بسیج سازندگی به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام شدند

برچسب ها: بسیج سازندگی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.