اجرای طرح ضیافت الهی در ۴۲۰ بقاع متبرکه گیلان

طرح ضیافت الهی همزمان با سراسر کشور در ۴۲۰ بقاع متبرکه گیلان به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح ضیافت الهی، کار ویژه فرهنگی سازمان اوقاف در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان به اجرا در آمده است.

وی، با اشاره به اینکه این طرح معنوی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد، افزود: در راستای اجرای این طرح ۳۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۳۴ روحانی بومی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، با بیان اینکه کار ویژه‌های فرهنگی سازمان اوقاف با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود، گفت: طرح ضیافت الهی ایجاد فضای معنوی در جامعه، ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد فضایی برای انس با قرآن و اجرای نیات واقفان را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم مهمترین بخش طرح ضیافت الهی است.

وی گفت: ۳۰۸ کلاس آموزش قران کریم و طرح تربیت حفظ در بقاع متبرکه فعال هستند که مجری برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطوح مختلف در استان گیلان خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: جزء خوانی روزانه قرآن کریم در ۱۱۶ بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده گفت: برجسته‌ترین محفل جز خوانی که به همت اوقاف گیلان در آستان خواهر امام رشت برگزار می‌شود از شبکه استانی باران پخش زنده خواهد شد و در رسانه ملی هم بازتاب دارد.

وی، اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات و سخنرانی، احیای شب‌های قدر را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی معرفی کرد و افزود: برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، خیمه معرفت، غرفه‌های مشاوره خانواده، پاسخگوی به مسائل شرعی، گفتمان دینی، تصحیح قرائت نماز و کودک و نوجوان نیز در بقاع شاخص مجری این طرح دایر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: برخی بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی از محل نیات واقفان خیراندیش، توزیع وعده سحری در شب‌های قدر خواهند داشت.

وی افزود: سلسه جشن‌های باشکوهی برای گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) در بقاع مجری طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: بقاع متبرکه گیلان با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته برنامه ویژه‌ای برای کسب فیض بیشتر هم استانی‌های عزیز از لیالی قدر دارند.

حجت الاسلام ستار علیزاده، به تجربه خوب اطعام افطاری ساده در پیاده راه فرهنگی رشت به همت اداره اوقاف رشت اشاره و تصریح کرد: امسال هم برای ترویج این سنت حسنه، سفره افطاری ساده در رشت و ۷ شهرستان دیگر برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه گیلان به اجرا در آمد

برچسب ها: سازمان اوقاف ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار