در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احداث بیش از ۶۶ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در مناطق سیل زده / ارائه تسهیلات بانکی به کشاورزان خسارت دیده

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اقدامات این سازمان را در خصوص بازسازی و ارائه تسهیلات بانکی به سیل زدگان کشور را تشریح کرد.


بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فعالیت‌های این سازمان جهت بازسازی مناطق سیل زده و ارائه تسهیلات به کشاورزان این مناطق اظهار کرد: پس از وقوع سیل در کشور و انجام عملیات‌ها جهت امدادرسانی به هموطنان سیل زده که توسط سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول در کشورانجام شد، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فرماندهی یکپارچه مسئولان جهت ارائه خدمات به سیل زدگان؛ با دستور رئیس جمهور، قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده به ریاست وزیر کشور تشکیل شد.

وی افزود: ۷ کمیته در این قرارگاه در خصوص انجام اقدامات بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده، مسائل اجتماعی، بهداشتی، اطلاع رسانی تبلیغات و فرهنگی، فناوری اطلاعات و آمار و نظارت بازرسان در حال فعالیت و خدمت رسانی به سیل زدگان هستند.

سعیدی با بیان اینکه فعالیت‌های این قرارگاه به صورت منظم و مستمر در حال انجام است، تصریح کرد: در استان‌های سیل زده ستاد متناظر بر استان‌ها به ریاست استانداران تشکیل شده است که وظیفه این ستاد بازسازی و همچنین برآورد خسارات و پرداخت اعتبارات آن به سیل زدگان است.

وی افزود: ما در بخش مسکن نیز ۱۱ هزار و ۸۴۶ واحد شهری و ۵۶ هزار و ۴۹۶ واحد روستایی در حال احداث هستیم و یک صد هزار و ۱۶۲ واحد تعمیری شهری هم در حال مرمت هستند.


بیشتر بخوانید: اعزام ۲۰ بالگرد برای انتقال اقلام ضروری به منطقه معمولان/ راهداری در حال ایجاد راه‌های فرعی در این منطقه است


سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عملیات‌های پاکسازی با بسیج مناطق و روستا‌ها توسط بنیاد مسکن، شهرداری تهران، نیرو‌های جهادی، سپاه پاسداران، و ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است؛ همچنین بحث آوار برداری در استان‌های گلستان و مازندران و دیگر مناطق سیل زده آغاز شده است.

سعیدی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب در بخش کشاورزی خسارات وارده ناشی از وقوع سیل را برآورد کرده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارائه تسهیلات بانکی به کشاورزان اراضی دیمی و آبی، دامداران، زنبورداران، افراد آبزی پرور گرم آبی و سرد آبی، مرغ داران و سایر افراد در بحث کشاورزی در حال انجام است و ایستگاه‌های پمپاژ‌ها نیز در حال بازسازی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.