در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

گلایه‌های شهروندان از افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از اعلام شورای شهر تهران

اگرچه مطابق مصوبه شورای شهر تهران و اعلام تاکسیرانی کرایه تاکسی باید نسبت به سال قبل متوسط ۲۰ درصد افزایش داشته باشد، اما خود تاکسیرانی این رقم را تا ۳۴ درصد افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای شهر تهران در اواخر سال ۹۷ مصوب کرد تا میزان کرایه تاکسی‌های درون شهری در سال ۹۸ به میزان نرخ تورمی که از سوی مرکز آمار اعلام می‌شود، حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد، که در نهایت این مصوبه با ارسال به هیئت دولت تعدیل شد و دولت مصوب کرد که متوسط افزایش کرایه در همه خطوط تاکسیرانی حداکثر ۲۰ درصد باشد.

با آغاز افزایش قیمت‌ها در سال ۹۸ گزارش‌های مردمی به باشگاه خبرنگاران جوان هم آغاز شد. این گزارش‌ها حاکی از این بود که کلیه خطوط تاکسیرانی قیمت‌های خود را بیش از ۲۰ درصد و حتی بیش از ۳۰ درصد افزایش داده اند.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به منظور بررسی موضوع با مراجعه به ترمینال تاکسیرانی میدان ونک، میزان افزایش قیمت فعلی تعدادی از خطوط تاکسیرانی این ترمینال را با قیمت قبل از عید مقایسه کرد که در نهایت بررسی‌ها نشان داد، همه این خطوط افزایشی بیش از ۲۰ درصد و حتی بیش از ۳۰ درصد داشته اند و هیچ کدام از خطوط با افزایش ۲۰ درصدی یا کمتر از آن فعالیت نمی‌کنند.

تیغ زدن شهروندان تهرانی توسط تاکسیرانی/ قانون شکنی آشکار زیر سبیل اعضای شورای شهر

اگرچه طبق قانون کلیه خطوط مجاز بودند تنها تا ۲۰ درصد نرخ کرایه‌های خود را افزایش دهند، اما در تابلو‌های جدید تاکسیرانی که در ترمینال‌های تاکسیرانی به منظور اعلام نرخ‌های سال ۹۸ نصب شده، شاهد تفاوت ۳۰ درصدی نرخ‌های جدید نسبت به سال ۹۷ هستیم.

یکی از ترمینال‌های پر مسافر تاکسیرانی میدان ونک است که نگاهی به نرخ‌های نوشته شده در تابلو‌های نصب شده توسط تاکسیرانی در این محل و یک حساب سرانگشتی ثابت می‌کند که کرایه‌های این خط بیش از سقف قانونی ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مثلا نرخ کرایه ونک – کرج در سال ۹۷ معادل ۷۲۰۰ تومان بوده است که با افزایش ۲۰ درصدی باید ۸۶۴۰ تومان بشود، اما در تابلویی که تاکسیرانی در این محل نصب کرده، مسافران باید ۹۵۰۰ تومان بپردازند، که این مبلغ حاکی از افزایش بیش از ۳۱ درصدی است.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص علت افزایش غیر قانونی کرایه‌های تاکسی در تهران گفت: ما افزایش ۳۰ درصدی نداریم.

کاظمی / کرایه تاکسی /

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا بر خلاف مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها بیش از ۲۰ درصد اعمال شده است، افزود: این ۲۰ درصد به طور متوسط است، زیرا در مسیر‌های کوتاه میزان افزایش کمتر از ۲۰ درصد بوده و در مسیر‌های بلند هم تا حد اندکی بیشتر بوده است.

وی با اشاره به توافق دولت و شهرداری گفت: بر این اساس متوسط افزایش کرایه ۲۰ درصد است و الان هم طبق همین مصوبه در حال اجرا شدن است، اگرچه در مسیر‌های کوتاه تعرفه‌ها کمتر و در مسیر‌های بلند بیشتر است.

علیخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهروندان از کجا باید بدانند که در کدام مسیر باید کمتر از ۲۰ درصد و در کدام مسیر بیشتر از ۲۰ درصد پرداخت کنند، بیان کرد: در حال حاضر ما افزایش ۳۰ درصدی نداریم، چون این عدد، رقمی بود که شورا در ابتدا تصویب کرده بود و نهایی هم نشد و در حال حاضر نرخ متوسط ۲۰ درصد است و ما بیش از ۲۰ درصد هم افزایش نداریم و اگر شهروندان با مواردی بر خلاف این مواجه می‌شوند می‌توانند به ما اطلاع دهند تا رسیدگی کنیم.

جدول زیر نتیجه بررسی‌های میدانی خبرنگار ما در خصوص میزان افزایش قیمت تاکسی‌ها در سال جدید و اختلاف قیمت آن‌ها با سال قبل و مصوبه افزایش ۲۰ درصدی است.

کاظمی / کرایه تاکسی /

جالب اینجاست که هیچکدام از این خطوط افزایش ۲۰ درصدی و یا کمتر از آن را اعمال نمی‌کنند و مشخص نیست که وقتی علیخانی می‌گوید، این ۲۰ درصد متوسط است و در برخی خطوط چند درصدی افزایش دارد و در برخی خطوط هم زیر ۲۰ درصد است، این زیر ۲۰ درصدی‌ها در کجای تهران به مردم سرویس دهی می‌کنند.

در این خصوص تلاش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان جهت تماس با مسئولان تاکسیرانی طی چند روز گذشته ناکام ماند و قنادان مدیرعامل تاکسیرانی نیز تمایلی به پاسخگویی نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
من نمیدونم وقتی پیکان از نظر مصرف و ایمنی هیچ فرقی با 405 و سمند نداره و قیمتش و خرجشم ثلث اوناس چرا پیکان نمیدن تاکسیدارا تا کرایه ها ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
یا امام زمان عج به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۳:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام، شرم آوره دزدی تو روز روشن؟ آخه مگه اسم دیگه ایی میشه روش گذاشت مگه دزدی اینه که مثلا من از دیوار مردم بالا برم؟ اینم یه جورشه، دزدی حق الناسه حداقل نظارت دقیق و منصفانه بشه که نه سیخ بسوزه نه کباب، خدارو شکر رو هیچی نظارت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو خودت تو شغل خودت همه چی رو رعایت میکنی

اگه کارمندی و برای جبران حقوق کمت داری کم کاری میکنی خودش یه جور دزدیه

اگه کاسبی و به هر طریقی داری بیشتر درامد کسب میکنی بازم دزدیه

پس به این راننده هایی که تو سرما و گرما دارن با حداقل درامد زندگی میکنن نگو دزد

اینا روزی 100 هزار درامد دارن و 22 روز کارکرد در ماه . یادت نره که علاوه بر خرج زندگیشون خرج این ماشینای قراضه رو هم از همون پول باید بدن
خرج بنزین و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام، شرم آوره دزدی تو روز روشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ازدیروزمتوجه شدیم بانک تجارت مبلغ 20هزارتومان را در کارتها نگه میدارد وامکان برداشت ان نیست لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
تمام بانک ها مبلغی رو نگه میدارند.این مبلغ بین ده تا سی هزار تومان می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
قبلامبلغ کمی 1000تومان نگه میداشت ولی الان 20هزارشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید چنین راننده تاکسی هایی که نرخ های بالا ازمردم میگیرن برخورد جدی باهاشون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجیبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام همه چی گرون شده.کرایه تاکسی فقط تو چشم میاد.قطعه ولوازم یدکی گرون.روغن و...تعمیرات و.....در نظر بگیرید لطفا. خدارو خوش نمیاد.تابستان باید برید یه روز جای راننده تاکسی کار کنید ببینید چه خبره.لباسشون خیسه عرق میشه تا پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا نظارتی به تاکسی های بدون سرنشین نمی شود.؟
یکی از اقوام ما بیست سال است که تاکسی دارد و همه جا می رود و تا به حال یک مسافر هم سوار نکرده است.
Iran (Islamic Republic of)
معین
۱۱:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام بنظرمن کارشکنی ازطرف نسئولین بوده که نرخ کرایه تاکسیروفقط ۲۰ درصدافزایش دادن درصورتی که تاکسی که سال گذشته دیسکوصفحه میخریده ۲۰۰ هزارتومان همون دیسکوصفحه روالان بایدبخره ۹۰۰هزارتومان باتوجه به این تورم وباتوجه به تعدادتاکسی های کشور که بیشترین قشرهستن وضعیفترین قشرآیا کرایه ۲۰ یا۳۰ درصدی انصاف وخداپسندانست؟ این قشربا این درآمدپایین واین همه گرانی وخرج ماشین بسیاربالا فقط وفقط ۲۰ درصدکرایه هدشونوافزایش دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
کونظارت تمام بدبختی زیر سر مسکنه اگر مسکن به این روز نمی افتاد انتظار گرانی نبود همه چی دکتر میری تو تاکسی مغازه دار همه مشکلات فقط برای مسکن به وجود آمده یه وزیر جدید آمد تا در مورد مسکن کاری کنه کو ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
کجا نظارت شده که اینجا نظارت بشه
کاش مسعولین هم مثل ما قسط و اجاره خونه و مشکلات داشتن تا بفهمن این مردم با چه رنج و سختی زندگی میکنن
مسعولین بی خیال..
خدایا خودت ب فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
خط ونک اکباتان پارسال بود برای ون ۲۹۰۰ و امسال ۳۷۰۰
به خدا اگر تو مدرسه در صد افزایش اینو میزدیم ۲۰ درصد کلا رد بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمل
۱۱:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
خط دانشگاه رجایی به مترو فدک از 1700 رسیده به 2300 !!
مسیر کوتاه
چند درصد حساب کردن !
کو نظارت ؟
Iran (Islamic Republic of)
هاتف
۱۰:۰۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر جا كه تصميم گيري ها به خود اصناف واگذار شد همانجا خلاف و رانت ايجاد ميشود. يا نرخ ها را خارج از ضوابط بالا ميبرند يا ورود افراد ديگر را محدود ميكنند. اين وسط هم دولت هيچ نظارتي ندارد. ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما که متوجه نشدیم این آقای علیخانی چه می گوید و اصولا" چرا شفاف صحبت نمی کند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
هیئت مدیره و مدیران بسیاری از تعاونیها و تشکلهای صنفی ، اگر به خواسته های غیر قانونی اعضاء خود عمل نکنند ، دفعه بعد انتخاب نخواهند شد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما افزایش ۳۰ درصدی نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید تاکسیرانیرا تحریم کرد وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
متاسفم بر عامل گرانفروشی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید راننده تاکسی باشی تا درک کنی،اخه الان هزار تومنی پول خورده تو افزایش 180 تا تک تومنی میدی،بیست تومنی باید تو موزه پیدا کنی پس مسافر بدی،تمام قطعات خودرو و زندگی افزایش سیصد چهارصد درصدی داشته چشاتونو باز کنید زورتون به این قشر ضعیف رسیده
آخرین اخبار