اشرف غنی و عمران خان تلفنی گفتگو کردند

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: بحران این کشور باید با رهبری و محوریت مردم افغانستان حل شود.

اشرف غنی و عمران خان تلفنی گفتگو کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: بحران این کشور باید با رهبری و محوریت مردم افغانستان حل شود.

عمران خان در این گفتگوی تلفنی، طولانی شدن جنگ در افغانستان را برای این کشور زیان بار خواند و تاکید کرد: اسلام آباد نیز در چند دهه تحت تاثیر ناامنی های این کشور قرار گرفته است.

وی همچنین اطمینان داد: پاکستان برای تعمیق روابط برادرانه با افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نخست وزیرپاکستان با دعوت رسمی از اشرف غنی برای سفر به پاکستان گفت: اسلام آباد افغانستان را برادر خود می داند و برای آن اهمیت قایل است.

گفتگوی اخیر میان مقام های عالی رتبه دولت های اسلام آباد و کابل در حالی انجام می شود که تنش های اخیر مرزی منجر به تشدید تنش های دیپلماتیک میان دو کشور شده است.

به دنبال حمله نظامیان پاکستان به نیروهای مرزی افغانستان و کشته شدن چهار غیرنظامی، وزارت امورخارجه افغانستان دیروز  کاردار پاکستان در کابل را فراخواند.

وزارت امورخارجه پاکستان نیز از احضار کاردار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد در اعتراض به حمله مهاجمان به نیروهای پاکستانی از خاک افغانستان خبر داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار