آیت‌الله جنتی در همایش تجلیل از یاوران چهل سالگی انـقلاب:

انقلاب اسلامی ایران انقلابی الهی بود/ هنوز در میانه راه هستیم

رئیس مجلس خبرگان انقلاب اسلامی ایران را اسلامی و الهی خواند و گفت: ما هنوز در میانه راه هستیم.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیت‌الله جنتی، رئیـس مجلـس خبــرگان رهبــری در  همایش تجلیل از یاوران چهلمین سالگرد پیـروزی انـقلاب اسـلامی و تبیین بیانیه گام دوم به عنوان نقشه راه که صبح امروز (شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: سلام خدا بر شهدا و رزمندگان و سلام به مجاهدین و عزیزانی که وجود خود را وقف انقلاب کردند،  مطالبی که دوستان فرمودند بسیار مفید و مختصر بود و خداوند انشالله این برنامه‌ها را به عنوان یک عبادت در نامه اعمال شما درج کند.

وی ادامه داد:اگر تمام سلول‌های بدن مان زبان شود و تشکر کند، از نعمت‌های خدا بازهم حق مطلب را ادا نکردیم، اما دعا می‌کنم که خداوند از شما تشکر کند چرا که یکی از اسامی خدا شاکر است و هرکس برای او کار کند خداوند از او تشکر می‌کند.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: در درجه اول باید بگویم که ما باید توجه کنیم که انقلاب ما انقلابی اسلامی و الهی بوده و تمام پیروزی‌های ما باید به حساب خدا و امام زمان گذاشته شود چرا که او بود که اجازه نداد دشمنی که تمام دشمنان خود را سرکوب می‌کند ما را شکست دهد.

وی با اشاره به آیه «رمیت إذ رمیت و لکنّ الله رمی» در سوره انفال تصریح کرد: در آین آیه از قرآن کریم آمده است که این خداوند بود که تیر را به هدف زد. البته ما هنوز در وسط راه هستیم و باید توجه کنیم که قدرت خداوند شکست ناپذیر است و اگر به خدا متوسل شویم هیچ قدرتی نمی‌تواند بر ما مسلط شود.

وی افزود: در قرآن نیز آمده است که قومی فکر می‌کرد دژهایشان توسط هیچ کس قابل شکستن نیست، اما خداوند از راهی وارد شد که حتی تصورش را هم نمی‌کردند و با انداختن ترس در قلب هایشان آن‌ها خود به دستان خود، خانه هایشان را خراب کردند تا به دست مسلمانان نیفتند پس باید عبرت گرفت، چون دل همه ما به دست خداست و اوست که دل هارا محکم کرده پس باید توکل ما به خدا باشد.

آیت الله جنتی تشریح کرد: امام خمینی نمونه فردی بود که به تنهایی این راه را آغاز کرد و قلب‌ها نیز به سمت او سرازیر شده و دل‌های بسیاری حتی از نیرو‌های شاه به سمت امام تمایل پیدا کرد بنابراین در این انقلاب همه جا خدا با ما بود و در شرایطی که هیچکس فکر نمی‌کرد نظامی که به دست مردم کوچه و خیابان آغاز شده و همه قدرت‌های دنیا در برابرش هستند پیروز شده و همه جهان را به شکست بکشاند پس ما باید تلاش خود را انجام دهیم، اما نباید فراموش کنیم که آنکس به نتیجه می‌رساند خداست. 

وی افزود: امروز نیز اگرچه مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ما بسیار است، اما باید دید که مادر کدام صف قرار داریم؟ ما در صف بدریون و خیبر گشا‌ها بوده و قطعا با مقاومت و زمان کار ما به نتیجه خواهد رسید چرا که مقاومت و پیروزی پیامبر نیز مدت‌ها زمان برد. خداوند نیز به حصرت موسی فرمود ما تورا پیروز خواهیم کرد، اما شما دوبرابر باید با قدرت در برابر دشمن بایستید.

آیت الله جنتی افزود: امروز وظیفه تمامی دستگاه‌ها و رسانه‌ای این است که مردم را دلگرم کنند. اما متاسفانه برخی‌ها هم اصرار دارند که مردم را دلسرد کرده و قدرت دشمن را پررنگ کنند موضوعی که نتیجه نشناختن قدرت خداست و باید از آنان پرسید قدرت خدا بیشتر است یا آمریکا که اگر در جواب بگوید آمریکا این به خداوند مشرک است چراکه خدا خود می‌فرماید از دشمن نترسید بلکه از من بترسید و اگر صبر و تقوا داشته باشید احدی نمیتواند شما را شکست دهد موضوعی که در طول تاریخ همواره وجود داشته است.

وی ادامه داد:من مجددا از برگزار کنندگان این مراسم تشکر می‌کنم و می‌خواهم که فصل به فصل بیانیه گام دوم را در برابر چشم خود قرار دهند. همچنین به مناسبت شهادت استاد مطهری باید بگویم که عالمی، چون او که با زبان قلم و تفکرش در راه انقلاب جهاد می‌کند برای انقلاب مفید است، اگرچه بسیاری از افراد اواسط راه در می‌مانند و همین آزمایش هاست که باعث می‌شود افراد منافق از افراد مخلص شناخته شوند.

آیت الله جنتی در پایان خاطرنشان کرد: پیروزی نهایی با ماست و ما امیدواریم که روزی با چشم خود شاهد باشیم که، ولی عصر ارواحنا فداه ظهور کرده و پرچم این انقلاب با دستان رهبری به دست اوسپرده میشود امیدی که ما به تحقق آن ایمان کامل داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار