افزایش صادرات کالای غیر نفتی از بندر خرمشهر

مدیر کل بندر ودریانوری خرمشهر گفت: صادرات کالای غیر نفتی از بندر خرمشهر ۱۷۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نورالله اسعدی مدیر کل بندر ودریانوری خرمشهر روز سه شنبه گفت: بیش از ۱۸۲ هزار و ۹۳۸ تن کالای غیر نفتی از ابتدای امسال تاکنون از بندر خرمشهر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۱۷۹ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: از این میزان صادرات ۱۴۵ هزار و ۵۱۶ تن مصالح ساختمانی است که توسط ۱۰ هزار و ۳۵ دستگاه کامیون به صورت حمل یکسره با ۱۴۷ فروند بارج صورت گرفته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: بارگیری این میزان مصالح ساختمانی طی یک ماهه اخیر به انجام رسید و صادرات مصالح ساختمانی از بندر خرمشهر همچنان ادامه دارد.

اسعدی گفت: صادرات کلینکر از جمله مهمترین اقلام صادراتی ایران به کشور‌های حوزه خلیج فارس به شمار می‌رود.

وی در ادامه به عمده کالا‌های صادراتی از این بندر اشاره کرد و ادامه داد: فلزات، کالا‌های ساختمانی، کالا‌های معدنی، محصولات کشاورزی از عمده کالا‌هایی هستند که از بندر خرمشهر به کشور‌های حوزه خلیج صادر شده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری ۱۹۶ هزار و ۲۱۴ تن کالا در بندر خرمشهر به انجام رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۱۷ درصدی برخوردار است.

اسعدی با اشاره به مزایای خاص بندر خرمشهر به دلیل واقع شدن در منطقه آزاد اروند گفت: این بندر به دلیل نزدیکی به مرکز کشور و دارا بودن تمام امکانات تخلیه و بارگیری آمادگی ارائه هرگونه خدمات به صاحبان کالا را دارد.

بندر خرمشهر مناسب‌ترین گزینه برای ترانزیت کالا به کشور عراق به شمار می‌رود.

انتهای پیام / د

افزایش صادرات کالای غیر نفتی

برچسب ها: صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.