هاشمی:

شهرداری تهران به ۹ دانشگاه علمی کاربردی یارانه می‌دهد

رئیس شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر تعداد دانشگاه‌های علمی کاربردی که شهرداری تهران به آن‌ها یارانه می‌دهد به ۹ عدد رسیده است.

شهرداری تهران به ۹ دانشگاه علمی کاربردی یارانه می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان یکصد و سی و هشتمین جلسه این شورا و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مطالبی که در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد؛ جزئیات افزایش قیمت آب بها برای شهروندان تهرانی بود.

هاشمی ادامه داد: همانطور که مستحضر هستید قیمت آب و برق و گاز بر اساس مصرف خانوار تعیین می‌شود که به سه دسته زیر ۱۵ متر مکعب، ۱۵ تا سی متر مکعب و بالای ۳۰ متر مکعب تقسیم بندی می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در بحث افزایش قیمت آب بها به تمام جزئیات توجه شده است که یکی از آن‌ها منطقه سکونت شهروندان است.

هاشمی افزود: این بدان معناست که اگر شهروندی در منطقه ۱ تهران زندگی می‌کند میزان آب بهایی که پرداخت می‌کند بالاتر از شهروندی است که از میدان انقلاب به پایین ساکن است.

هاشمی تاکید کرد: شهروندانی که در مناطق مرکزی پایتخت ساکن هستند افزایش قیمتی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد را بر روی آب بهای خود پرداخت می‌کنند.

رئیس شورای شهر ادامه داد: از دیگر مباحثی که در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت، دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی بودند که شهرداری تهران به آن‌ها یارانه می‌دهد.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد دانشگاه‌های علمی کاربردی که شهرداری تهران به آن‌ها یارانه می‌دهد به ۹ عدد رسیده است که این تعداد، عددی بالا  است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این تعداد دانشگاه در حالی است که بسیاری از رشته‌هایی که در دانشگاه علمی کاربری تدریس می‌شوند در دیگر دانشگاه‌ها با ظرفیت خالی مواجه است.

هاشمی گفت: به علت محدودیت زمان نتوانستیم کلیات این طرح را به تصویب برسانیم که قرار شد در جلسه به شورای شهر به آن پرداخته شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت‌ها به تایید هیئت دولت رسیده است، گفت: بعد از تصویب هر افزایش قیمتی در شورای شهر تهران، آن مصوبه به فرمانداری جهت تایید ارسال می‌شود و فرمانداری تایید نهایی افزایش قیمت را انجام می‌دهد که مصوبه افزایش قیمت آب بها نیز جهت تایید نهایی به فرمانداری تهران ارسال شده است.

هاشمی در پاسخ به بحث شکایت پلیس از شهرداری تهران در خصوص طرح زوج و فرد به دیوان عدالت اداری گفت: در جلسه روز یکشنبه که با حضور شهردار تهران و پورسید آقایی برگزار شد کلیات طرح زوج و فرد و حتی نام آن و شیوه اجرای آن تغییر کرد و قرار شد طرفین مستندات خود را به دیوان عدالت اداری ارائه کنند و دیوان عدالت اداری هر رایی صادر کرد به آن عمل شود و به طور کلی می‌توان گفت این موضوع برای شهرداری تهران تمام شده است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محمد جوادحق شناس عضو شورای شهر تا کنون ۲ بار به موضوع انتصابات شهرداری اعتراضاتی را داشته است و اکنون موضع اکثر شورا نسبت به انتصابات در شهرداری تهران چیست، گفت: من سخنگوی آقای حق شناس نیستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار