مقام پیشین آمریکایی: اگر ترامپ رئیس‌جمهور نبود یقینا دادگاهی می‌شد

­سالی یاتس، مقام ارشد پیشین وزارت دادگستری آمریکا گفت اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور نبود یقینا به علت دست اندازی در مسیر تحقق عدالت علیه او اعلام جرم می‌شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، ­سالی یاتس، مقام ارشد پیشین وزارت دادگستری آمریکا گفت اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور نبود یقینا به علت دست اندازی در مسیر تحقق عدالت علیه او اعلام جرم می‌شد.

یاتس (Sally Yates) از دادستان‌های کارکشته آمریکا که ترامپ تنها دو هفته پس از روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ او را اخراج کرد، در گفتگو با برنامه «رو در رو با نشریات» شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت ترامپ صرفا به واسطه دستورالعمل‌های وزارت دادگستری مبنی بر عدم اعلام جرم علیه رئیس‌جمهور در قدرت است که تا کنون از این اقدام مصون مانده است.

وی در مصاحبه با شبکه ان بی سی اعلام کرد: من به مدت حدود ۳۰ سال دادستان آمریکا بودم و می‌توانم به شما بگویم که خودم شخصا تعداد زیادی از افراد را به دلیل کارشکنی در اجرای عدالت متهم کرده‌ام؛ حتی با وجود اینکه مدارک کمتری علیه آن‌ها وجود داشت.

این مقام سابق در ادامه افزود: «من معتقدم در صورتی که او (دونالد ترامپ) رئیس جمهور آمریکا نبود، احتمالا به دلیل کارشکنی در اجرای عدالت متهم می‌شد.»

سالی یاتس این اظهارات را پس از انتشار گزارش رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا مطرح کرد. در این گزارش، رابرت مولر به این نتیجه رسید که هیچ تبانی میان تیم ترامپ و مقامات روس رخ نداده است.

این درحالی است که در این گزارش ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت فهرست بندی شد.

در پی انتشار این گزارش، تعداد زیادی از دموکرات‌های آمریکا خواستار آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ شدند. ترامپ پیشتر در توییتر خود به مسئله استیضاح شدنش واکنش نشان داد و نوشت: «فقط جرم و جنایات بزرگ است که منجر به استیضاح می‌شود. من هیچ جرمی مرتکب نشده‌ام (نه تبانی و نه کارشکنی)؛ بنابراین نمی‌توانید مرا استیضاح کنید. این دموکرات‌ها بودند که جرم‌هایی را مرتکب شدند، نه رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه شما!»

رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چندین مورد تلاش‌های ترامپ را برای سد کردن مسیر تحقیقات تشریح کرده است.

یاتس پس از آن اخراج شد که در اقدامی بی سابقه با ممنوعیت‌های مسافرتی کاخ سفید علیه هفت کشور عمدتا مسلمان مخالفت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار