چین از انگلیس خواست در توسعه نسل ۵G شبکه تلفن همراه درباره هوآوی تبعیض قائل نشود

سفیر چین در انگلیس از این کشور خواست در خصوص شرکت‌هایی که در توسعه نسل ۵G شبکه تلفن همراه حضور دارند تبعیض قائل نشود و برای کار کردن با شرکت هوآوری در برابر فشار‌های خارجی مقاومت کند.

چین از انگلیس خواست در توسعه نسل ۵G شبکه تلفن همراه خود در مورد شرکت هوآوی تبعیض قائل نشودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، لیو شیائیمو، سفیر چین در انگلیس در روزنامه «ساندی تلگراف» به دفاع از هوآوی پرداخت و نوشت این شرکت سابقه خوبی در حفظ امنیت دارد و انگلیس باید به طور مستقل و بر اساس منافع ملی خود تصمیم بگیرد.

لیو در مقاله‌ای که در ساندی تلگراف منتشر کرد نوشت: «تنها چیزی که دنیا به آن نیاز دارد معرفی هر گونه اقدام تبعیض آمیز علیه شرکت‌هایی است که در توسعه شبکه‌های ۵G فعالیت دارند. تنها چیزی که چین از انگلیس انتظار دارد یک زمین بازی است که رتبه بندی نشده باشد».

وی افزود: نگرانی‌های امنیتی در مورد توسعه شبکه‌های ۵G قابل درک است، اما می‌تواند مدیریت شود. خطرات باید جدی گرفته شود؛ اما نباید اجازه داده شود که خطرات سبب تحریک ترس شود. آن‌ها می‌توانند مدیریت شوند، به شرط آنکه کشور‌ها و شرکت‌ها با هم کار کنند.

پس از آنکه آمریکا با این استدلال که ممکن است شرکت هوآوی وسیله جاسوسی برای دولت پکن باشد به متحدان خود گفت نباید از فناوری‌های این شرکت استفاده کنند، هوآوی که بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان است تحت نظارت شدید قرار گرفت. هرچند هوآوی بار‌های این ادعا‌ها را رد کرده است.

منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند روز چهارشنبه شورای امنیت ملی انگلیس تصمیم گرفت حضور شرکت هوآوی را در تمامی بخش‌های اصلی شبکه ۵G این کشور ممنوع کند و تنها امکان دسترسی به بخش‌های غیراصلی را به این شرکت بدهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار