عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه:

ایران در جنگ اقتصادی هم کنار سوریه خواهد بود

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در جنگ اقتصادی نیز در کنار سوریه خواهد بود.

ایران در جنگ اقتصادی هم کنار سوریه خواهد بودبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر خجسته روز شنبه در دیدار با نجدت انزور معاون مجلس سوریه در دمشق ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی سوریه و پیروزی این کشور بر استعمارگران فرانسوی خاطر نشان کرد که رفت و آمد‌های هیات‌های ایرانی به سوریه نشانگر روابط دوستانه عمیق با این کشور است و این روابط در مقطع کنونی نیز که سوریه درگیر جنگ اقتصادی است، ادامه خواهد داشت.

خجسته با اشاره به این که این رفت و آمد‌ها همچنین نشانه حساسیت و حمایت‌های ما از سوریه در مقاطع مختلف است، تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران با وجود مسایل و مشکلات ناشی از تحریم‌ها و فشار‌های امریکا و ایادی آن علیه ایران تا آخر در کنار سوریه خواهد بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دولت و ملت ایران تا پیروزی کامل سوریه در کنار آن خواهد بود، تصریح کرد، تحرکات اخیر در منطقه و کشور‌های مختلف نظیر سودان و لیبی برای حاشیه بردن موضوع فلسطین در منطقه است.

خجسته خاطر نشان کرد، با توجه به تحرکات اخیر امریکا در ارتباط با طرح معامله قرن باید با هوشیاری و آگاهی اجازه ندهیم تا چنین اتفاقی در منطقه بیفتد و در این ارتباط از همه ظرفیت‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی مانند تحرک در پارلمان‌های جهان استفاده کنیم.

ر تروریست خواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مصوبات مجلس در حمایت از سپاه چنین اقدامی را از سوی امریکا به خاطر شکست‌های آن در منطقه به خصوص سوریه و عراق خواند.عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه تاکید کرد، امروز امریکا با وجود هزینه ۷ تریلیون دلاری خود مخفیانه به عراق سفر می‌کنند و این بیانگر وحشت آنان است.

انزور معاون پارلمان سوریه نیز در دیدار با هیات پارلمانی ایران گفت: سوریه امروز بعد از پایان جنگ سخت نظامی با تروریست‌ها و دشمنان خود وارد جنگ اقتصادی شده است.

وی با تقدیر و قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت سوریه در جریان بحران ۹ ساله در این کشور و جنگ ابراز امیدواری کرد که ایران در این مرحله نیز در کنار سوریه حضور داشته و حامی مردم و دولت این کشور باشد.

معاون پارلمان سوریه در ادامه از حمایت‌های مقام معظم رهبری از ملت و دولت سوریه در سال‌های اخیر تشکر و قدردانی کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی عضو دیگر گروه پارلمانی ایران در سفر به سوریه نیز در این دیدار پیوند بین ایران و سوریه را ناگسستنی و دایم خواند و گفت، امروز رهبر معظم انقلاب حامی ارتباط و پیوند بین ایران و سوریه هستند و این به منزله آن است که کل نظام جمهوری اسلامی ایران حامی و پشتیبان دولت و ملت سوریه است.

وی خاطر نشان کرد، حضور جوانان ایرانی در جنگ سوریه و مقابله آنان با تروریست‌ها ریشه در اعتقادات عمیق و روابط گسترده دو کشور است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت که تروریست خواندن سپاه از سوی امریکا به خاطر حضور موفق آن و شکست دادن تروریست‌ها در سوریه و عراق است و این اقدام امریکا باعث اتحاد بیشتر ملت ایران و افزایش محبوبیت سپاه شد.

در این دیدار نمایندگان مجلس سوریه نیز در اظهاراتی خاطر نشان کردند که کشور‌های فاقد فرهنگ و تاریخ همواره ملت‌های متمدن و دارای تاریخ را مورد هجمه قرار داده و قصد دارند تا فرهنگ و تمدن آنان را نابود کنند.

آنان خاطر نشان کردند: ملت و دولت سوریه برای جوانان ایرانی که در این کشور با تروریست‌ها مبارزه کردند احترام خاصی قائل هستند و همه کشور‌های مغرض باید بدانند که روابط بین ایران و سوریه بر خلاف تبلغات آنان در کمال احترام به حاکمیت‌های دو کشور است.

هیات پارلمانی ایران جمعه شب وارد دمشق شد و از سوی راغب الحسین نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران، جواد ترک آبادی سفیر کشورمان و جمعی از نمایندگان مجلس سوریه مورد استقبال قرار گرفت.

هیات پارلمانی ایران در مدت سه روز اقامت در سوریه اعضای گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و اعضای کمیته امور عربی و خارجی مجلس سوریه دیدار و گفتگو خواهند کرد.

دیدار با فیصل مقداد جانشین وزیر خارجه سوریه آخرین برنامه هیات پارلمانی در روز یکشنبه و قبل از ترک سوریه خواهد بود.

ریاست این هیات را که متشکل از چهار نماینده مجلس هستند، خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه برعهده دارد.

حسن لطفی و حمیدرضا حاجی بابایی نمایندگان مردم همدان و احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه سه عضو دیگر هیات پارلمانی در سفر به سوریه هستند.

این هیات پیش از این روز‌های پنجشنبه و جمعه در بیروت با شماری از مقام‌های لبنانی و گروه‌های فلسطینی دیدار و در خصوص راه‌های توسعه روابط گفتگو کرده بود.

انتهای پیام /

برچسب ها: ایران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران آذری
۱۲:۵۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
بهتره کشورا مورد تحریم امریکا یک سازمان مشترک تشکیل بدن و اهداف مشترکی داشته درباره حذف تحریم ها

نه دور زدن تحریم ها ک کیسه پول دلالان خارجی و داخلی پر بشه و مردم در مضیقه باشن و منابع چپاول شه

در بقیه سازمانها هم کشوری غیر تحریمی کمکهای َضد تحریمی نه دور زدن تحریم ها ، به این سازمان ارائه بدن ، توسط کشورها عضو سازمان مورد تشویق قرار بگیرند

یعنی ب این سازمان جذب شن و اتلاف تحریم ها امریکایی ترک کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
بهتر هست ما ملت ایران برویم سوریه زندگی کنیم وپناهندگی سوریه بگیریم چونکه مسئولان مان کمک هنگفتی به دولت وکشور سوریه میکنند