مخالفت نماینده مردم انزلی با احیای تالاب انزلی به روش نانو

نماینده مردم انزلی در خانه ملت گفت: روش نانو که سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب بین المللی انزلی پیشنهاد داده است مورد تایید ستاد نانو کشور نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسن خسته بند، نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است روش نانو در تالاب کوچکتر به طور آزمایشی اجرا و بعد برای احیای تالاب بین المللی انزلی بکار گرفته شود.

وی، با ابراز مخالفت از اجرای روش نانو برای احیای تالاب بین المللی انزلی، افزود: روش نانو که سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب بین المللی انزلی پیشنهاد داده است مورد تایید ستاد نانو کشور نیست.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه تاثیر روش نانو بر روی آبزیان و پرندگان و اثرات آن روی انسان، رها شدن سیلاب‌ها و بردن مواد سرب و مسی به داخل دریا شبهاتی وجود دارد که سازمان حفاظت محیط زیست باید به آن پاسخ دهد.

حسن خسته بند،  با بیان اینکه روش نانو فقط می‌تواند لجن‌های تالاب را از بین ببرد، افزود: حدود ۷۰۰ هزار تن رسوبات وارد تالاب بین المللی انزلی می‌شود که ۹۵ درصد مصالح ساختمانی و معدنی است.

وی، در رابطه با تصمیم سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای ۱۶ هزار هکتار تالاب بین المللی انزلی تا سه سال آینده، گفت: اجرای این طرح ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که با وضعیت اقتصادی کشور تامین آن مشکل است.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی افزود: قانونگذار قبول نمی‌کند که خود سازمان حفاظت محیط زیست مشاور و پیمانکار انتخاب کند، خود مجوز بدهد و خود این سازمان کارفرما و هم ناظر باشد.

حسن خسته بند، خواستار اجری روشی برای احیای تالاب بین المللی انزلی شد که کارشناسی باشد و مشکلی برای مردم ایجاد نکند.

وی، همچنین از سازمان حفاظت محیط زیست خواست نسبت به فرهنگ سازی و آموزش مردم حاشیه تالاب بین المللی اقدام کند چرا که مردم بهترین حافظ و دیدبان این تالاب هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

نماینده مردم انزلی با احیای تالاب انزلی به روش نانو مخالفت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.