در برنامه تیتر امشب مطرح شد؛

باهنر: اقدام آمریکا خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی بود/ خرازی: تصمیم ترامپ بستر حقوقی ندارد

فعالان سیاسی در برنامه «تیتر امشب» اقدام احمقانه ترامپ در تروریستی خواندن سپاه را موجب انسجام ملی در داخل کشور دانستند.

باهنر: اقدام آمریکا خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی بود/ خرازی: تصمیم ترامپ بستر حقوقی نداردبه گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان مهمان برنامه «تیتر امشب» در شبکه خبر با محوریت اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران شرکت کردند.

باهنر: اقدام اخیر آمریکا خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی بود

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در این برنامه گفت: اقدام آمریکا برای ما جدید و غیرمترقبه نبود و از ده‌ها سال قبل این دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران را داشته ایم، اما واقعیت این است که بهترین روز اعلام این اقدام روز پاسدار بود، بحث پاسدار و حریت امام حسین (ع) بهترین موقعیت برای اعلام این اقدام خصمانه بود تا دشمن بی چشم و رو انجام دهد.

وی درباره هدف آمریکا گفت: به زودی انتخابات در رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود بنابراین امریکایی‌ها خود را موظف می‌دانند به هرقمیتی شده از رژیم اشغالگر قدس حمایت کنند.

باهنر خاطرنشان کرد: خوش خدمتی که هیئت حاکم آمریکا به سردرمداران رژیم صهیونیستی می‌کند انقدر زیاد شده که اگر زمانی می‌گفتیم رژیم صهیونیستی در راس حکومت‌های تروریست‌هاست، امروز اینکه آمریکا یا اسرائیل را نفر اول این گروه بدانیم مشخص نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز همراهی و همدلی در جناح‌های مختلف کشور دیده شد و نمایش عظیمی از وحدت در کشور دیده شد.

وی ادامه داد: این دفعه خیمه شب بازی نبوده است، واقعیت این است که در حکومت کوتاه ترامپ مشخص شد در مسائل سیاسی، اقتصادی و جهانی به عنوان قصور حاکم بر امور جهانی نام برده شده و اقدامات ترامپ فقط هزینه‌های آمریکا را بالا برده است مثلا ۷ تریلیون دلار در عراق هزینه می‌کند بعد گاو شیرده‌ای پیدا می‌کند تا پول را بگیرد حال باید دید مردم آمریکا با چه دیدی آینده کشور خود را در اختیار افرادی، چون ترامپ قرار می‌دهند که فقط منافع امریکا را قربانی می‌کند.

باهنر افزود: امروز همه می‌دانند نقطه به نقطه سرزمین اشغالگر قدس در اختیار و در تیررس نیرو‌های جهادی است و محاسبات آن‌ها (آمریکایی‌ها) اشتباه محض است.

خرازی: اقدام آمریکا علیه سپاه خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی است

صادق خرازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز درباره اهداف آمریکا گفت: تحولات سیاسی منطقه در ۴۰ سال گذشته نشان می‌دهد، آمریکا تابع قانون جنگل است و همانطور که اشغالگری اسرائیل را در جولان به رسمیت می‌شناسد با قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی در واقع خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی و شکلات و شیرینی دادن به نتانیاهو است.

وی ادامه داد: ترامپ اصلا از سیاست چیزی نمی‌داند و بدون در نظر گرفتن عواقب کار، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که در ۲ جبهه بعنوان رسمی‌ترین ارتش‌های منظم و کلاسیک جهان و سریعترین نیرو‌های واکنش سریع دنیا که در سازمان رزم دنیا تحولات شگرفتی خلق کرده اند، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

خرازی افزود: در ۱۱ سپتامبر ایرانی‌ها به راحتی کابل را فتح کردند و آمریکایی‌ها از این کار ایران به خود می‌لرزیدند و از اینکه نیروی سپاه پاسداران بدون کمترین تلفات توانست کابل را فتح کند در تعجب مانده بودند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: داعش فرزند حرام زاده‌ای است که آمریکا با برخی هم پیمانان منطقه‌ای خود ایجاد کرده بود و عربستان برای اینکه از نظر امنیتی از داعش به دور باشد به القاعده باج‌های فراوان داد تا داعش به عربستان نفوذ نکند.

وی افزود: تمام عراقی‌ها معتقدند که آمریکا ۷ هزار میلیارد در منطقه هزینه کرده و بازهم شکست خورده است. مشکل اصلی این است که امریکایی‌ها در هیچ جای منطقه موفقیتی نداشته است.

درباره پیامد‌های اقدام ترامپ گفت: تحلیل گران سیاسی با فرمان آقای ترامپ خیلی سرد برخورد کرده اند چراکه اصل پیمان بی اعتبار است و هیچگونه بستر حقوقی ندارد.

خزازی تصریح کرد: فرمان ترامپ مشروعیت ندارد، امریکایی‌ها فقط کشور‌ها را مورد آزار قرار می‌دهند طالبان و القاعده را خود امریکا بوجود آورده و نمی‌تواند این را کتمان کند بنابراین قراردادن سپاه پاسدارن ایران در فهرست گروه‌های تروریستی مشروعیت قانونی و حقوقی ندارد، چون خود آن‌ها حامی اصلی گروه‌های تروریستی و تروریسم هستند.

خرازی گفت: همگان امروز می‌دانند اندازه دنیا چقدراست و اینگونه نیست که هرکس بخواهد هر نظری بدهد و بی پاسخ بماند.

انصاری: اقدام ابلهانه آمریکا موجب انسجام ملی و حمایت بیشتر مردم از سپاه شد

حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط تلفنی درباره پیامد اقدام آمریکا گفت: اقدام ابلهانه آمریکا و حلقه‌ای که دیروز به دست ترامپ در مجموعه حلقه‌های خصمانه و توطئه امیز در قبال ملت ایران بود، کار شگفت انگیز و نوبر بود که نیروی مسلح یک کشور را در قانون اساسی است و زاییده انقلاب و برآمده از دل ملت است را در فهرست گروه تروریستی قرار دهد کاری احمقانه بود.

وی با بیان اینکه ترامپ و مجموعه اقدامات دولت او در دام اسرائیل قرار گرفته است و به انزوای عملی بیشتر آمریکا خواهد انجامید، گفت: خروج آمریکا از پیمان‌های بین المللی، ببخشیدن سرزمین یک کشور مستقل به دولت جعلی اسرائیل در بلندی‌های جولان و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و قرار دادن یک پایتخت جعلی برای اسرائیل حیثیت آمریکا را از بین خواهد برد در عوض در کشور ما موجب انسجام ملی و حمایت بیشتر مردم از سپاه شد.

شریعتمداری: اقدام آمریکا گربه رقصانی بیش نبوده است

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در ارتباط تلفنی گفت: حماقت ترامپ قابل تبریک است؛ اقدام ترامپ هیچ ارزش سیاسی و اجتماعی ندارد، اقدام ترامپ در قالب تئوری مرد دیوانه مطرح می‌شود و در کتاب خرد بی خردی نیز آمده که باید زمانی خود را دیوانه نشان دهیم تا حریف از ما بترسد.
وی گفت: ترامپ با قراردادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی ادعای پمپئو را تکرار می‌کند و می‌گوید می‌خواهیم جلوی فعالیت سپاه در منطقه را بگیریم، اما ترامپ باید بداند فعالیت سپاه زیر نظر گروه قدس است که این گروه سالهاست در فهرست تحریم قرار گرفته است.

شریعتمداری افزود: آمریکا در سوریه، عراق، افغانستان مجبور به عقب نشینی شده است و هیچ کاری نتوانسته انجام دهد، ترامپ فقط می‌گوید ۷ تریلیون دلار در عراق هزینه کرده ایم، اما با این همه هزینه بازهم در شب و چراغ خاموش وارد عراق می‌شود درحالی که روحانی رئیس جمهور ایران با استقبال گسترده وارد عراق می‌شود.

وی  خاطرنشان کرد: باید از آقای ترامپ پرسید در قبال سردار سلیمانی نقطه تاپ سپاه قدس چه کاری می‌خواهید انجام دهید.

شریعتمداری تصریح کرد: این کار‌های آمریکا تاکنون برای ما سود زیادی داشته و به قول رهبر انقلاب، فقط گربه رقصانی بیش نبوده است.

هاشمی: آمریکا به دنبال خفه کردن صدای اسلام است

محمد هاشمی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط تلفنی گفت: در سال ۵۷ وقتی دولت آمریکا متوجه شد نمی‌تواند شاه را نگهدارد و انقلاب اسلامی پیروز می‌شود همان زمان تصمیم به کودتای سیاسی گرفت، ولی به این نتیجه رسید که کودتا در ایران غیر ممکن است.

هاشمی افزود: آمریکا همیشه مخالف جمهوری اسلامی ایران بوده است و در این ۴۱ سال فقط ۲ واژه بیان کرده است که یا خواهان تغییر رفتار ایران بوده اند یا خواهان تغییر نظام بوده اند.

وی افزود: تفکر شیعه و اهل بیت اسلام ناب است که ارزش آن با هیچ کدام از مکتب‌های قابل مقایسه نیست بنابراین به دنبال این است که هرطور شده این صدا را خفه کند، در سال قبل نیز جان بولتون به منافقین گفته بود کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران جشن می‌گیریم که تاکنون هیچ کدام از توطئه‌های آن‌ها موفق نبوده است و جز شکست و بدنامی حاصلی نداشته است.

فضائلی: اقدام اخیر آمریکا موجب قدرتمند‌تر شدن سپاه خواهد شد

مهدی فضائلی روزنامه نگار در ارتباط تلفنی گفت: آمریکا به ظاهر می‌خواهد قدرت خود را به رخ بکشد، اما تلاش آن‌ها برای اجرای تحریم‌های بی سابقه به نتیجه مدنظرشان نرسیده و ادامه راه برای آن‌ها ممکن نیست بنابراین سعی دارند با این کار وارد معامله با ایران شوند و می‌خواهند برگ برنده را در دست داشته باشند، اما در آینده خواهیم دید که سرانجام منجر به عقب نشینی خواهند شد.

وی افزود: مشابه این اقدام را سالهاست در قبال حماس و حزب الله انجام داده اند و آن‌ها را نیز در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده اند که از جایگاه آن‌ها کم نکرده بنابراین قراردادن سپاه پاسداران نیز در گروه‌های تروریستی موجب قدرتمند‌تر شدن سپاه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار