رئیس پژوهشکده سامانه حمل و نقل فضایی مطرح کرد؛

بالن مخابراتی، نیاز اصلی کشور/ سرعت اینترنت بالن مخابراتی پل دختر نسل ۴ است

احسانی گفت: روی بالن محموله مخصوص نصب می‌شود و سرعت بالن مخابراتی پل دختر نسل ۴ است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم احسانی رئیس پژوهشکده سامانه حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی در نشست خبری این سازمان اظهار کرد: دو سال است که بالن هوایی در پژوهشگاه فضایی ایجاد شده است و در سراسر دنیا از بالن‌ها برای شرایط حساس استفاده می‌شود.

رئیس پژوهشکده سامانه حمل و نقل فضایی ادامه داد: اربعین ۹۶ این بالن مورد آزمایش قرار گرفت و تا ارتفاع ۳۰۰ متر آن‌را برای ارائه خدمات اینترنتی به پرواز دربیاوریم.

وی با بیان اینکه بالن دارای ویژگی‌های متعدد دیگری است، گفت: همان زمان متوجه شدیم که از بالن می‌توان برای تصویر برداری سنجشی و مدیریت شهری استفاده کرد.

احسانی اظهار کرد: تربیت فرکانس‌های بی سیم به کمک بالن پژوهشگاه تست شد و برد ۲ کیلومتر بی‌سیم را به ۲۰ کیلومتر رساندیم و در بهمن ماه سال گذشته فرکانس ماهواره‌ای و اینترنت تا شعاع ۳۰ کیلومتری رسید تا به کمک دوربین‌های مخصوص منطقه را مورد پایش قرار دهیم.

رئیس پژوهشکده سامانه حمل و نقل فضایی تصریح کرد: پس از آزمایش‌های متعدد روز ۱۳ فروردین این بالن ماموریت حضور در پل دختر را پیدا کرد و تا زمانی که لازم باشد بالن در منطقه سیل زده حضور خواهد داشت.

هر استان باید یک بالن اختصاصی داشته باشد

وی بیان کرد: بالن نیاز اصلی کشور است و باید در شرایط بحرانی از آن استفاده کرد،  تلاش وزیر و پژوهشگاه بر این است که هر استان دارای یک بالن اختصاصی باشد.

احسانی با اشاره به سرعت اینترنت بالن گفت: روی بالن محموله مخصوص نصب می‌شود و سرعت بالن مخابراتی پل دختر نسل ۴ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار