جلوگیری از سیل با اجرای طرح‌های آبخیزداری سیرجان

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان از سیلاب و تبعات منفی آن جلوگیری شد.

جلوگیری از سیل با اجرای طرح‌های آبخیزداری سیرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهران میرشاهی، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان با اشاره به بارندگی‌های ایام نوروز امسال گفت: این بارش‌ها موجب آبگیری ۴۶ بند خاکی و سنگ و سیمانی که ضمن جلوگیری از جاری شدن سیل و سیلاب در منطقه موجب کنترل فرسایش خاک و احیای برخی قنوات شد..

وی افزود: با بارش‌های مناسب و خوب در فصل مناسب یک میلیون و ۱۰۰ هزار عرصه منابع طبیعی شهرستان از پوشش گیاهی خوبی بهره‌مند شدند که خوشحالی بهره برداران منابع طبیعی، دامداران و کشاورزان را به دنبال داشت.

وی تصریح کرد:بارش باران در فروردین جاری در سیرجان و آبگیری سازه‌های متعدد آبخیزداری ثمرات فراوانی برای مرتعداران و کشاورزان این شهرستان داشته و موجبات شادی آنان را فراهم کرده است.

میرشاهی اظهار داشت: بارش رحمت الهی در فصل بهار و پس از یک دوره طولانی خشکسالی موجب شد بیش از یک میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان از پوشش گیاهی مناسب بهره‌مند شوند

انتهای پیام/ح

سیل در سیرجان مهار شده است

برچسب ها: آبخیزداری ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار