مقام سوری: رئیس آمریکایی گروه ویژه اقدام مالی مبارزه با تأمین مالی تروریسم را به یک مسئله سیاسی تبدیل کرد

مشاور هیئت نمایندگی سوریه در سازمان ملل گفت: رئیس آمریکایی «اف.‌ای. تی. اف» با تروریستی دانستن حزب الله، مبارزه با تأمین مالی تروریسم را به یک مسئله سیاسی تبدیل کرد.

مقام سوری: رئیس آمریکایی گروه ویژه اقدام مالی مبارزه با تأمین مالی تروریسم را به یک مسئله سیاسی تبدیل کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، عمار عرسان، مشاور هیئت نمایندگی سوریه در سازمان ملل در سخنان خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل، گفت: «مارشال بیلینگزلی»، رئیس آمریکایی «اف‌ ای تی اف» (گروه ویژه اقدام مالی) با تروریستی دانستن حزب الله، مبارزه با تأمین مالی تروریسم را به یک مسئله سیاسی تبدیل کرد.

او افزود: این اقدام بیلینگزلی، بر خلاف فهرست شورای امنیت از گروه‌های تروریستی است.

عرسان در نشست روز گذشته شورای امنیت که قطعنامه‌ای علیه تامین مالی تروریسم تصویب کرد، گفت: سوریه تأکید می‌کند قطعنامه‌ای که امروز در شورای امنیت تصویب شد، محدود به مقابله با تأمین مالی افراد، گروه ها، سازمان‌ها و نهاد‌هایی است که شورای امنیت، نام آن‌ها را در فهرست ویژه گروه‌های تروریستی قرار داده است. با استناد به این اصل قانونی، سوریه با قاطعیت سخنان مارشال بیلینگزلی رئیس گروه ویژه اقدام مالی اف‌ای تی اف را که بر اساس بعضی ارزیابی‌های سیاسی صورت گرفت، رد می‌کند.

او همچنین از نبود سازوکار مشخص برای بازخواست دولت‌هایی که در تأمین مالی تروریسم دست دارند، انتقاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار