دادستان نیویورک یکی از ثروتمندترین خانواده‌های آمریکایی را تحت پیگرد قرار داد

لیتیا جیمز، دادستان نیویورک خانواده یهودی سالکلرز، یکی از ثروتمندترین خانواده‌های آمریکایی را تحت پیگرد قضایی قرار داد.

دادستان نیویورک یکی از ثروتمندترین خانواده آمریکایی را تحت پیگرد قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آ اف پ، لیتیا جیمز (Letitia James) دادستان نیویورک خانواده یهودی سالکلرز (Sackler family) یکی از ثروتمندترین خانواده‌های آمریکایی را تحت پیگرد قضایی قرار داد.

جیمز گفت: «امروز دفتر من یک قرار قانونی سنگین را ضد این خانواده و شرکت‌های مرتبط با آن صادر کرد. این خانواده که این دارو‌ها را توزیع می‌کنند به مردم آمریکا درباره خطر‌های ناشی از آن دروغ گفته اند.»

وی افزود: «در این قرار قانونی اتهاماتی درباره خانواده ساکلرز مطرح شده است. آن‌ها تلاش کرده اند که به بهای از دست رفتن جان مردم ثروت زیادی جمع‌آوری کنند.»

دادستان نیویورک گفت: «ما ادعا می‌کنیم که خانواده ساکلرز به طور غیرقانونی پول را به نهاد‌های دیگر منتقل کرده اند، به طوری که آن‌ها به طور بالقوه خارج از دسترسی قانون و تلاش‌های ما برای مجازات هستند. این به منزله پولشویی است.»

وی گفت: «نیویورک در میانه یک بحران است، این یک بحران است که جوامع و خانواده‌های ما را ویران کرده است، این بحرانی است که زندگی، جوانان و سالمندان را در سراسر کشورمان تهدید می‌کند. این یک بحران است که ما به طور جدی بر این باور هستیم که به وسیله تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر ایجاد شده است.»

گفتنی است با توجه به دارایی خالص بیش از ۱۳ میلیارد دلار، خانواده سالکلرز یکی از ثروتمندترین خانواده‌های جهان است. آن‌ها از ثروت خود استفاده کرده اند تا بتوانند کمک‌های قابل توجهی به بخش هنر و آموزش و پرورش بدهند، اما موزه‌های بزرگ از پذیرش کمک‌های مالی خانواده ساکلرز طفره می‌روند.

آن‌ها معتقدند که این خانواده قصد پولشویی دارند. دارو‌های کاهش دهنده درد در مرکز بحران مخدر آمریکا قرار دارد که شرکت‌های متعلق به این خانواده آن‌ها را تولید می‌کنند.

سه برادر به نام‌های آرتور، مورتیمر و ریموند ساکلرز متولد شده در بروکلین و از نسل مهاجران یهودی که پس از جنگ جهانی اول وارد نیویورک شدند این شرکت‌ها را تاسیس کردند. آن‌ها روانپزشکی خواندند و پس از آن شرکت پوردو فارما (Purdue Pharma) را در سال هزار و نهصد و پنجاه و دو خریداری کردند. این شرکت در حال ورشکستگی بود.

شرکت پوردو یک شرکت قدرتمند در صنعت داروسازی بوده است، که عمدتا به دلیل ساخت دارو‌های ضد درد اکسکوکنین، موتاسیون شناخته شده است. این دارو‌ها اکنون بسیار اعتیاد آور هستند که بیش از ۱۰۰۰ پرونده ضد شرکت پوردو به خاطر آن تشکیل شده است.

موفقیت این شرکت به برادران بانی آن کمک کرد تا ثروت کافی برای تبدیل شدن به اهداکنندگان بزرگ را در اختیار داشته باشند.

آن‌ها حضور قابل ملاحظه‌ای در دانشگاه‌های هاروارد، کرنل، کلمبیا، ییل، توفث و آکسفورد و دو موزه بزرگ جهان - لوور در پاریس و موزه هنر متروپولیتن در نیویورک- داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
از نظر يهوديا بقيه مردم جزو حيواناتن و ميشه همه جوري بهشون خيانت كرد و اصلا حق الناس رو قبول ندارن
آخرین اخبار