نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی:

برگزاری نوروزگاه‌ها ظرفیت‌های بومی را به گردشگران می‌شناساند

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در شهرستان نهاوند ۸ نوروزگاه برپا شد که هرکدام ظرفیت بومی و محلی را به گردشگران نوروزی می‌شناساند.

برگزاری نوروزگاه‌ها ظرفیت‌های بومی و محلی نهاوند را به گردشگران می‌شناساندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، دکتر حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت : در دومین مراسم نوروزگاهی در سراب فارسبان نهاوند ۱۸ عنوان برنامه بومی و محلی جذاب ارجاع شده که مورد توجه مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفت.

وی گفت:در برنامه های نوروزگاهی ویژه ایام نوروز سعی بر آن است تا ظرفیت‌های محلی هر منطقه از شهرستان برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شود زیرا شهرستان باظرفیت های بسیار بالایی برای جذب  گردشگر برخوردار است.

وی افزود: به گفته رئیس میراث فرهنگی نهاوند در مراسم نوروزگاهی سراب فارسبان شاهد حضور مسافران و گردشگران از استان‌های مرکزی، تهران، مازندران و گلستان بودیم که این نشان از قدمت و تاریخ نهاوند و اجرای خوب برنامه ها بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: اسب سواری بانوی لر و تیراندازی بر روی اسب، نواختن ساز و آوازهای محلی، برگزاری نمایشگاه تولیدات محلی و صنایع‌دستی، طبخ آش محلی ورکواز با استفاده از گیاهان کوهی، مسابقات ورزشی همچون طناب‌کشی ، از مهم‌ترین آیتم‌های است که موجب استقبال گردشگران و مسافران از این مراسم نوروزگاهی در نهاوند شده است .

انتهای پیام / ا

مراسم نوروزگاهی در سراب فارسبان نهاوند

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار