پاکستان: به دنبال مداخله در امور داخلی افغانستان نیستیم/ از سخنان «عمران خان» سوء برداشت شده

وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سخنان عمران خان مبنی بر لزوم ایجاد دولت موقت در افغانستان، نباید به مداخله در امور داخلی این کشور تفسیر شود.

 

پاکستان: به دنبال مداخله در امور داخلی افغانستان نیستیم/ از سخنان «عمران خان» سوء برداشت شدهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای درباره اظهارات جنجال برانگیز اخیر «عمران خان»، نخست وزیر این کشور درباره افغانستان توضیح داد.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان روز دوشنبه (۵ حمل/ فروردین) گفته بود که حکومت افغانستان یک مانع در روند صلح این کشور است و راه حل احتمالی رفع این مانع، ایجاد حکومت موقت در افغانستان می باشد.

در پی این اظهارات، افغانستان سفیر خود در اسلام آباد را به کابل فرا خواند و سخنان عمران خان را مداخله در امور داخلی افغانستان عنوان کرد.

وزارت خارجه پاکستان امروز (7 حمل/ فروردین) در بیانیه ای نوشته است که عمران خان به دنبال مداخله در امور داخلی افغانستان نیست بلکه به دنبال صلح در این کشور است.

این بیانیه افزوده است: نخست وزیر در سخنان خود به مدل پاکستان اشاره کرد، مدلی که انتخابات زیر نظر یک حکومت موقت برگزار می‌شود، و نباید این گفته های عمران خان اشتباه و مداخله در امور داخلی افغانستان تفسیر شود.

وزارت خارجه پاکستان تصریح کرده است که این کشور به دنبال هیچ چیز دیگری جز صلحی که از طریق یک روند سیاسی تحت رهبری خود افغان ها تامین شود نیست.

در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان تاکید شده است که عمران خان به دنبال تسهیل روند مصالحه در افغانستان است و در این مقطع حساس نباید سخنان وی اشتباه تفسیر شده و به تلاش‌های پاکستان صدمه وارد کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار