رودخانه گاماسیاب نهاوند پر آب شد / دهیاران و روسای ادارات نهاوند در آماده باش کامل هستند

معاون فرماندار نهاوند گفت: با شروع بارندگی ها از دو روز گذشته همه دهیاران در آماده باش کامل و مرخصی همه مدیران شهرستان نهاوند لغو شد.

رودخانه گاماسیاب نهاوند پر آب شد / دهیاران و روسای ادارات نهاوند در آماده باش کامل هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهدی جلالوند، معاون فرماندار نهاوند در جلسه ستاد بحران شهرستان نهاوند افزود: همه سالن های ورزشی، حسینه و مساجد در آماده باش هستند تا در صورت بروز مشکل مردم در آن اسکان داده شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اخطاریه هواشناسی کلیه مرخصی های مدیران تا اطلاع ثانوی لغو و همه اعضای مدیریت بحران تا پایان بارندگیها در آماده باش کامل میباشند همچنین از ظرفیت ماشین آلات بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

جلالوند اظهارداشت: امور آب و جهاد کشاورزی با همکاری شهرداری با کمک بخش خصوصی دهانه پل ها و نقاط حادثه خیز رودخانه ها را شناسایی و رفع خطر کردند.

این مسئول بیان کرد: هلال احمر نیز ضمن کمک به رانندگان در برف مانده در گردنه گاماسیاب سالن های ورزشی که برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است را مورد بازدید و تجهیز قرار داد.

معاون فرماندارخاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه کوهستانهای اطراف نهاوند پر از برف است و ادامه بارشها ممکن است باعث آب شدن برف ها شود و موجب جاری شدن سیلاب شود بر همین اساس همه ادارات و اعضای ستاد بحران برای کمک به مردم باید در حال آماده باش کامل باشند.
وی بیان کرد: رودخانه گاماسیاب یکی از سرچشمه های اصلی کرخه و کارون می باشد که از استانهای کرمانشاه و لرستان عبور می کند و در موقع بارندگی های شدید و ذوب شدن برف هاخسارت زیادی را وارد می کند که در حال حاضر این رودانه پرآب شده است.

جلالوند با اشاره به قطعی برق بعضی از مناطق در نهاوند گفت: توسط چند تیم عملیاتی مشکل قطعی برق رفع شد و چند روستا نیز دوچار آب گرفتگی شده اند که نیروهای امدادی در حال کمک به مردم هستند.

معاون فرماندار نهاوند یاد اور شد: تا این ساعت فقط بالا آمدن رودخانه گاماسیاب نهاوند که از کنار روستای فیازمان می گذرد و همچنین بازگشایی مسیل کانال داخل شهر گیان برای تسهیل درعبور آب باران گزارش شده است.

وی افزود: ۳ دستگاه بیل مکانیکی در فیروزان، برزول و گیان آماده خدمات رسانی است، همچنین آموزش و پرورش نهاوند تمامی سالن های ورزشی مدارس را گرم نگه داشته است تا در شرایط اضطرار اقدام به اسکان سیل زدگان کند.


خبرنگار باشگاه خبرنگار با اشاره به اینکه هم اکنون بارش برف در محور نورآباد به نهاوند در جریان است و گیر افتادن ماشین ها و رها سازی توسط پایگاه امداد و نجات گاماسیاب شهر نورآباد انجام می شود، گزارش داده که در روستای لیلان آب ناشی از بارش در سطح خیابان اصلی جاری شده است همچنین بارش برف امروز صبح در جاده ملایر به همدان موجب کندی رفت و آمد در این مسیر شد.
انتهای پیام/ج

رودخانه گاماسیاب نهاوند پر آب شد

برچسب ها: فرمانداری ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.