سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

۲۸ استان کشور درگیر سیل و آبگرفتگی/ مرگ ۶ نفر در حوادث جوی

رئیس سازمان امداد و نجات از وقوع سیل، برف و کولاک در ۲۸ استان کشور و جان باختن ۶ نفر به دلیل حوادث جوی خبر داد.

مرگ 6 نفر به دلیل حوادث جوی در استان های متاثرمرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به وقوع برف، کولاک و سیل در کشور از تاریخ ۲۵ اسفند تا صبح امروز، اظهار کرد: در طول این مدت ۲۸ استان کشور از جمله استان های آذربایجان شرقی و غربی، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کرمان، کردستان، قم، قزوین، گلستان، مرکزی، هرمزگان، همدان، سیستان و بلوچستان، سمنان، زنجان، خوزستان، خراسان شمالی و جنوبی و رضوی، چهارمحال و بختیاری، تهران، ایلام، اصفهان و اردبیل متأثر از حوادث جوی بوده اند.

وی افزود: در طول این مدت امدادگران هلال احمر به ۶۰ هزار و ۵۲۱ نفر در ۳۲۹ شهر و روستا و محور کوهستانی امدادرسانی کردند و به ده هزار ۱۲۹ نفر خدمات اسکان اضطراری دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به انتقال ۶۰ نفر به مناطق امن گفت: در این مدت ۶ نفر که یک نفر در سوادکوه به علت ریزش کوه، یک نفر میانرود، دو نفر سیل در مانه و سملقان و دو نقر بر اثر رانش زمین در مینودشت و کلاله جان خود را از دست داده‌اند.

سلیمی گفت: از ۱۱۰۰ واحد مسکونی آب تخلیه شد و ۱۷۱۰ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شد.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه امدادرسانی‌ در مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد، گفت: تعداد زیادی پتو، چادر، موکت، نایلون و بسته‌های غذایی میان حادثه‌دیدگان توزیع شده و امدادرسانی در مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار