استقرار پایگاه های نجات غریق در رودخانه کارون

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از استقرار پایگاه های نجات غریق در رودخانه کارون برای ایام نوروز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آتش پاد علی تراب پور مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: جهت پوشش حوادث رودخانه‌ای و همچنین به منظور تقویت ناوگان امداد عملیات آبی و نظارت بیشتر بر عملکرد قایق‌های تفریحی رودخانه کارون تمهیدات امداد و نجات برای رفاه شهروندان و میهمانان نوروزی اندیشیده شده است.

وی با بیان  اینکه ۳ پایگاه امداد آبی با تجهیزات غواصی و نجات غریق در اطراف رودخانه کارون مستقر شده اند، بیان داشت: در عید نوروز امسال جهت تامین ایمنی تفریح شهروندان،  میهمانان نوروزی و گردشگران در ساحل رودخانه کارون کلیه نیرو‌های امداد آبی بصورت شبانه روزی نظارت خود را افزایش داده اند و ما تلاش می‌کنیم تا با استقرار نیرو‌های عملیاتی خود در نقاط مختلف شهر و خصوصا در سواحل رودخانه کارون میزان حوادث و آسیب دیدگان را در این روز‌های فرخند کاهش دهیم.

آتش پاد علی تراب پور اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، خوزستان به دلیل وجود رودخانه‌های فراوان در این استان دومین در میزان غرق شدگی در سطح کشور است. بنا به اعلام سازمان پزشکی قانونی در ۱۵ سال گذشته ۳ هزار و ۹۳ تن در رودخانه‌های خوزستان غرق شده اند؛ و به همین منظور ۷ تیم عملیاتی نجات غریق در سواحل شرقی و غربی رودخانه کارون در شهرستان اهواز به منظور امدادرسانی به موقع به حادثه دیدگان احتمالی در ایام نوروز امسال مستقر شدند.

برای جلوگیری و کاهش آمار غرق شدگی در استان به ویژه در ایام نوروز لازم است که نکات ایمنی رعایت شود و از شنا در مناطق پرخطر اجتناب شود.

انتهای پیام/ ن

پایگاه های نجات غریق در اهواز

برچسب ها: نوروز ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.