تاریخ و سیاست به روایت نشریات نوروزی؛

نامه عاشقانه امام خمینی (ره) به همسرش

بنیانگذار انقلاب اسلامی علی رغم داشتن لحن محکم و مقتدرانه برای اداره امور کشور، همسری مهربان و دلسوز بودند، لحن دلنشینی که در نامه به همسرش می‌خوانیم.

نامه عاشقانه امام خمینی به همسرشبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چه چیزی جذاب‌تر از خواندن نامه عاشقانه یک نفر می‌تواند باشد خصوصاً که آن شخص نه  یک فرد عادی بلکه رهبری عالیقدر و مجتهدی بلند مرتبه باشد و شخصیتی چنان بزرگ و جدی داشته باشد که آدم حتی نتواند تصور نامه‌نگاری عاشقانه از او را داشته باشد.

نامه‌ای که از صحیفه امام در فروردین ۱۳۱۲ به تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۸۵منتشر شده است، جذابیت و لحن کلام بنیانگذار انقلاب اسلامی با همسرشان هر بیننده ای را برای خواندن این عاشقانه زیبا و پرمحتوا مشتاق می‌کند.

نامه زیر را بخوانید تا بدانید که ابنای بشر همه مبتلای به درد‌ها و درمان‌های مشابه‌اند و آنچه بر بنی بشر از هر نژاد و قبلیه و صنف و رده و جایگاه شایسته‌تر و زیباتر و دلنشین‌تر ، عشق است که یکی از انواع آن هم عشق به همسر است.

"تصدقت شوم، الهی قربانت بروم. "در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوت قلبم گردیدم، متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آینه قلبم منقوش است. عزیزم. امیدوارم خداوند شما را به سلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند.

(حال) من با هر شدتی که باشد می‌گذرد؛ ولی بحمدالله تاکنون هرچه پیش آمد، خوش بوده و الآن در شهر زیبای بیروت هستم . حقیقتا جای شما خالی است. فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراهم نیست که این منظره عالی به دل بچسبد.

در هر حال، امشب، شب دوم است که منتظر کشتی هستیم. از قرار معلوم و معروف، یک کشتی فردا حرکت می‌کند، ولی ما‌ها که قدری دیر رسیدیم، باید منتظر کشتی دیگری باشیم. عجالتا تکلیف معلوم نیست، امید است خداوند به عزت اجداد طاهرینم، همه حجاج را موفق کند به اتمام عمل. از این حیث، قدری نگران هستم، ولی از حیث مزاج، بحمدالله به سلامت؛ بلکه مزاجم بحمدالله مستقیم‌تر و بهتر است. خیلی سفر خوبی است، جای شما خیلی خیلی خالی است. دلم برای پسرت (مصطفی خمینی) قدری تنگ شده است. امید است که هر دو  به سلامت و سعادت در تحت مراقبت آن عزیز و محافظت خدای متعال باشند. اگر به آقا (پدر همسر امام) و خانم‌ها (مادر و مادر بزرگ همسر امام) کاغذی نوشتید، سلام مرا برسانید. من از قبل همه نایب‌الزیاره هستم. به خانم شمس آفاق (خواهر همسر امام) سلام برسانید و به توسط ایشان به آقای دکتر (علوی – باجناق امام) سلام برسانید. به خاور سلطان و ربابه سلطان سلام برسانید.

صفحه مقابل را به آقای شیخ عبدالحسین بگویید برسانند.

ایام عمر و عزت مستدام. تصدقت؛ قربانت؛ روح‌الله

منبع: ویژه نامه نوروزی نسیم بیداری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار